• +38 066 7330343
  • ekotox(at)ekotox.com.ua // 03110, м. Київ, Солом'янський р-н., вул. Кочура Григорія буд. 19 корпус 6
Реєстрація відповідно до українського REACH – ключова інформація

Реєстрація відповідно до українського REACH – ключова інформація

На початку 2025 року набуває чинності український регламент REACH, розроблений за зразком європейського регламенту щодо реєстрації хімічних речовин. Регламент передбачає обов’язкову реєстрацію хімічних речовин, що вводяться в обіг на українському ринку. До 26 січня 2026 року має бути завершено попередню реєстрацію та реєстрацію речовин, класифікованих як КМР і небезпечних для водного середовища (категорія 1).

У зв’язку зі зростаючим інтересом до реєстрації REACH в Україні, нижче наведено резюме найважливішої інформації:

Нове зобов’язання:

Реєстрація речовини в чистому вигляді або в суміші, яка виробляється або імпортується в обсязі понад 1 тонну на рік.

Хто підпадає під дію:

Виробник, імпортер або уповноважений представник, зареєстрований на території України.

Чи стосується це європейських суб’єктів:

Непрямо. Призначення уповноваженого представника, який бере на себе відповідальність за виконання всіх формальностей, полегшує співпрацю з українськими суб’єктами, які таким чином звільняються від обов’язку реєстрації. Інакше всі адміністративні та інформаційні обов’язки покладаються на імпортера.

Терміни:

  • 26 січня 2025 року – набрання чинності українським REACH
  • до 26 січня 2026 року – попередня реєстрація речовин
  • до 26 січня 2026 року – реєстрація CMR-речовин ≥1 т/рік; речовин, небезпечних для довкілля (категорія 1) в обсязі ≥100 т/рік
  • до 1 жовтня 2026 року – реєстрація речовин в обсязі ≥1 000 т/рік
  • до 1 червня 2028 року – реєстрація речовин в обсязі 100–1 000 т/рік
  • до 1 березня 2030 року – реєстрація речовин в обсязі 1–100 т/рік

Чому варто зареєструвати речовину до 26 січня 2026 року:

Попередня реєстрація дозволяє залишати на ринку продукцію, яка була на ньому до набрання чинності законодавчим актом, а також використовувати речовину до завершення її повної реєстрації.

Покрокові дії:

  • Призначити свого представника в Україні
  • Зібрати інформацію про речовину або речовину в суміші
  • Заповнити технічну документацію для попередньої реєстрації та подати її через представника
  • Надіслати форму до міністерства й отримати номер попередньої реєстрації
  • Знайти консорціум та інших заявників, які реєструють ту саму речовину, для спільного подання досьє
  • Своєчасно подати заявку на повну реєстрацію

Поточний стан попередньої реєстрації:

  • Міністерство отримує все більше заявок на попередню реєстрацію
  • Заявки приймаються з електронним підписом, надіслані на офіційну електронну адресу
  • Номер попередньої реєстрації надається протягом кількох днів
  • Ведеться робота над запровадженням автоматизованої електронної системи реєстрації
  • У лютому 2026 року буде оприлюднено список речовин з попередньою реєстрацією

Вебсайт Ekotox: https://ekotox.com.ua/reach-реєстрація/

Огляд нового Регламенту щодо мийних засобів

Огляд нового Регламенту щодо мийних засобів

У рамках завершених переговорів було погоджено зміст оновленого регламенту щодо мийних засобів. Офіційне опублікування змісту заплановане на кінець 2025 або початок 2026 року.

Регламент (ЄС) № 648/2004 про мийні засоби встановлює гармонізовану правову базу для розміщення мийних засобів і поверхнево-активних речовин на ринку та їх використання на всій території Європейського Союзу. У рамках перегляду цього регламенту було погоджено компромісний текст.

Найважливіші розділи нового змісту Регламенту щодо мийних засобів наведено нижче:

  1. Документація на виріб і повідомлення до ECHA

  • Обов’язок подати Листок даних про інгредієнти (IDS – Ingredient Data Sheet) в електронному вигляді до ECHA мовою, яка легко зрозуміла уповноваженим національним органам, для всіх мийних засобів і поверхнево-активних речовин, що використовуються споживачами (включаючи ті, що не класифікуються як небезпечні).
  • Досьє має містити: назву виробу, код UFI, список усіх навмисно доданих речовин, шаблон етикетки виробу.
  • Додатковий делегований акт встановить формат, перелік докладної інформації або умови оновлення повідомлення.
  1. Дозування мийних засобів та елементи етикетки

  • Запровадження детальних вимог до етикетування, що стосуються дозування не лише для пральних засобів, а й для побутових засобів для чищення поверхонь.
  • Етикетка повинна містити: інформацію про розведення; кількість засобу, яку можна нанести на поверхню; додаткові інструкції для обмеження надмірного використання засобу.
  • Зазначення одиниць виміру: мілілітри, грами або кількість одиниць/штук.
  • Позначення мірного стаканчика для дозування в мілілітрах або грамах, а також постійна інформація про відповідне дозування засобу залежно від жорсткості води.

 

  1. Маркування та позначення

  • Етикетка повинна містити:
    • назву виробу,
    • контактні дані виробника,
    • інструкцію з використання виробу,
    • вміст мийного засобу,
    • код UFI,
    • перелік консервантів,
    • зазначення призначеного використання виробу, наприклад: лише для професійного використання.
  • Дозволяється використання цифрового маркування як додаткової форми позначення, що не звільняє від обов’язку розміщення обов’язкових елементів на фізичній етикетці.
  1. Цифровий паспорт виробу

  • Перед розміщенням виробу на ринку необхідно підготувати цифровий паспорт виробу (DPP), який містить обов’язкову інформацію, зазначену в Додатку VI, Частина A, та може містити додаткову інформацію, передбачену Частиною B, і має бути переданий до Реєстру Союзу, який присвоїть реєстраційний номер виробу.
  • DPP має бути пов’язаний з носієм даних, наприклад, QR-кодом, надрукованим на етикетці або упаковці виробу, або доданим до документації, якщо виріб продається навалом.
  • DPP має бути доступним протягом 10 років з дати останнього розміщення виробу на ринку або припинення його обігу.
  • Виконавчий акт має містити докладні положення щодо впровадження та особливостей DPP.
  1. Біорозкладність поверхнево-активних речовин

  • Повинні відповідати критеріям, визначеним у Додатку I A.
  • Вироби у плівці (наприклад, капсули для прання) та вироби з додаванням органічних речовин ≥ 10 % повинні відповідати новим критеріям біорозкладності, які будуть визначені в делегованому акті.
  • У обґрунтованих випадках дозволяється подавати заяви на отримання дерогації від вимог щодо біорозкладності.

 

  1. Вміст Фосфору

  • Обмеження щодо фосфору: < 0,5 г для споживчих мийних засобів і < 0,3 г для автоматичних посудомийних машин.
  • Комісія планує продовжити оцінку зменшення використання фосфору та розширення обмежень на інші категорії виробів.
  1. Засоби на основі мікроорганізмів

  • Визначення мікробіологічних мийних засобів і розробка вимог для цієї категорії виробів.
  • Запровадження обов’язкової оцінки ризику мікробіологічних виробів на основі методології, що буде розроблена в подальшому делегованому акті.
  1. Заборона тестування на тваринах

  • Запровадження загальної заборони тестування мийних засобів на тваринах на користь нових методик оцінювання.
  • Дозволяється використання архівних даних, отриманих у результаті досліджень на тваринах, проведених до набрання чинності регламентом.
  1. Станції повторного наповнення

  • Надання фізичної етикетки та цифрово позначеного носія даних для кожної повторно наповненої упаковки.
  • Запровадження заходів з пом’якшення ризиків.
  1. Запровадження ролі уповноваженого представника в ЄС

  • Оператор, який має намір розмістити вироби на ринку ЄС, повинен призначити уповноваженого представника в ЄС, який діятиме від імені виробника.
  • Імпортери продукції з-поза меж ЄС автоматично можуть стати відповідальною стороною за продукт і його відповідність у межах ЄС.

Узгоджений текст наразі проходить формальну процедуру затвердження, тому в ньому ще можуть бути незначні зміни. Офіційне опублікування Регламенту щодо мийних засобів в Офіційному віснику ЄС заплановано на кінець 2025 або початок 2026 року, а дата початку застосування нових вимог очікується у середині 2029 року.

Джерело: Newsletter AISE: https://aise.eu/
Вебсайт Ekotox: https://ekotox.com.ua/миючі-засоби/

Пакет Омнібус для спрощення хімічних регламентів

Пакет Омнібус для спрощення хімічних регламентів

Європейська Комісія представила черговий пакет заходів для спрощення регулювання хімічної галузі. Спрощення стосуються регулювання хімічних речовин у секторах косметики і добрив, а також методів маркування, реклами чи продажу хімікатів.

8 липня 2025 року Європейська Комісія опублікувала шостий Omnibus, під назвою Європейський план дій для хімічної промисловості. Мета Omnibus – зменшити бюрократію, знизити витрати для промисловості, інвестувати в сталість розвитку та стимулювати зростання глобальної конкурентоспроможності.

Основні цілі ініціативи зі спрощення:

  • створення „Альянсу з критичних хімічних речовин“ для моніторингу ланцюжка поставок критичних сировин
  • розширення контролю імпорту хімічних речовин
  • зменшення витрат на енергію через інвестиції в водень та переробку
  • впровадження циркулярної економіки та підвищення рівня переробки сировини
  • дозволення використання речовин PFAS у стратегічних галузях

Конкретні зміни для хімічного сектору у шостому Omnibus:

1.       Зміни до CLP-регламенту:

  • цифровізація інформації через запровадження „цифрового контакту“
  • Спрощення для маркування – відмова від мінімального розміру шрифту та правил форматування, залишення обов’язку оновлювати етикетку «без невиправданих затримок», спрощення для невеликих упаковок
  • реклама продукції має містити фразу «Перед використанням завжди читайте етикетку та інформацію про продукт», замість повного переліку ризиків CLP
  • введення перехідного періоду для маркування небезпечної продукції, виготовленої до набрання чинності нового законодавчого акта, в описі онлайн‑продажів

2.       Зміни до регламенту про косметику:

  • дозвіл на використання речовин CMR у косметичних продуктах після подання заявки на виключення, за умови дотримання певних умов

3.       Зміни до регламенту про добрива:

  • цифровізація інформації через запровадження „цифрового контакту“
  • запровадження цифрової декларації відповідності та відповідного крос‑посилання до товару, що забезпечує легкий доступ до цієї декларації та інформації в ній; у відповідному форматі відповідно до Директиви (ЄС) 2019/1024
  • зберігання усієї інформації, що підтверджує відповідність продукції, у цифровому вигляді, мовою, зрозумілою для контролюючих органів

Запропонований пакет Омнібус викликає певні сумніви щодо збереження адекватного рівня безпеки та здоров’я споживачів і захисту навколишнього середовища. Однак він є значним полегшенням для підприємців і сприяє зменшенню втрат конкурентоспроможності хімічних продуктів ЄС.

Джерело: публікація ЄС – Simplification of certain requirements and procedures for chemical products https://single-market-economy.ec.europa.eu/publications/simplification-certain-requirements-and-procedures-chemical-products.en

Занепокоєння, повязані із запропонованим спрощенням

Запропонований пакет «Омнібус» викликає деякі сумніви щодо підтримки безпеки та здоров’я споживачів на належному рівні, а також турботи про навколишнє середовище. Екологічні активісти попереджають, що спрощення правил може підірвати багаторічний прогрес у сфері охорони здоров’я та захисту довкілля. Крім того, там заявили, що Єврокомісія піддається тиску з боку промисловості і стає на бік підприємців, а не споживачів.

Прихильники спрощення стверджують, що запропонований план є не лише політикою щодо хімікатів, а й реальною підтримкою галузі, яка так довго насторожувала. Вони виділяють проблеми зі збереженням конкурентоспроможності на світовому ринку через занадто високе регуляторне навантаження. Прихильники наводять приклад зниження важливості хімічного сектора в Європі майже вдвічі за останні 20 років, а також закриття багатьох хімічних заводів і перенесення виробництва за межі Європейського Союзу.

Думки розділилися, а запропоновані документи є лише проектом, представленим Європейською комісією. Щоб бути офіційно реалізованими, вони мають пройти всю законодавчу процедуру із схваленням Радою ЄС та Європейським парламентом.

Відповіді Комісії на запитання:

Навіщо вводити пакет спрощень у нещодавно оновлені правила (наприклад, CLP)?

  • Тому що хімікати мають вирішальне значення для економіки ЄС, а хімічна промисловість стикається з високими витратами на енергію, недобросовісною конкуренцією та слабким попитом. Великі компанії закривають і переносять свої виробництва за межі Європейського Союзу. Пакет спрощень має на меті допомогти хімічному сектору відновитися та збільшити виробництво хімікатів, а також скоротити бюрократичну тяганину для зниження витрат.

Окрім регуляторного спрощення, чи буде Єврокомісія впроваджувати інші заходи для хімічного сектору?

  • Діяльність з імпорту буде посилена шляхом створення Цільової групи з нагляду за імпортом. Виконання законодавства про хімічні речовини буде пріоритетним завданням. Діяльність буде зосереджена, зокрема, на онлайн-продажах через онлайн-платформи та продажу продукції через нерегульованих посередників. Метою інспекції є зменшення законодавчих прогалин та ліквідація імпортованої продукції, яка не відповідає нормам.
  • Крім того, з метою забезпечення доступу до критично важливих сировинних матеріалів буде створено «Альянс критичних хімічних речовин» для виявлення критично важливих хімічних речовин, створення спільної бази закупівель для критично важливих хімічних речовин та диверсифікації джерел постачання критичної сировини.
  • Комісія має намір зосередитися на переробці хімічних речовин, зокрема переробці пластику, а також розробити методи розрахунку, перевірки та звітності про вміст пластику в одноразових пляшках.
  • Європейське хімічне агентство проведе реформу і отримає більше гнучкості для швидшого надання наукових консультацій і роз’яснення правил щодо хімічних речовин для промисловості.

Джерело:qanda-25-1759_en.pdf

Ekotoxhttps://ekotox.com.ua/

Оновлення активної речовини лише у форматі IUCLID

Оновлення активної речовини лише у форматі IUCLID

Починаючи з 1 липня 2026 року, компанії, які подають заявки на поновлення дозволу на активні речовини відповідно до Регламенту BPR, зможуть подавати їх лише у форматі IUCLID. Підприємцям необхідно підготуватися до розробки документації у відповідному форматі.

Відповідно до статті 79 Регламенту (ЄС) № 528/2012 Європейського Парламенту та Ради від 22 травня 2012 року щодо надання на ринок та використання біоцидних продуктів, заявки на затвердження активної речовини для використання в біоцидних продуктах повинні подаватися у форматі International Uniform Chemical Information Database (IUCLID). Незважаючи на положення статті 79, на практиці приймалися й інші формати даних щодо активних речовин, що підлягали Оглядовій програмі.

З метою забезпечення відповідності формату та положенням Регламенту (ЄС) № 528/2012, Європейське хімічне агентство (ECHA) повідомило, що з 1 липня 2026 року всі заявки на поновлення дозволу на активні речовини для біоцидних продуктів повинні подаватися лише у форматі IUCLID.

Що це означає для підприємців?

Усі дані, включаючи інформацію з початкової заявки на затвердження активної речовини, повинні бути підготовлені та подані у форматі IUCLID.

*Ekotox Centers надає послуги з підготовки досьє на активні речовини та біоцидні продукти у форматі IUCLID.

Вебсайт ECHA – Усі новини: https://echa.europa.eu/
Вебсайт Ekotoxhttps://ekotox.eu/biocides/
Конференція REACH 2025https://ekotoxtraining.com/events/reach-conference-2025/

Зміна Додатка XVII до EU REACH

Зміна Додатка XVII до EU REACH

Європейська Комісія додала дві нові речовини до Додатка XVII до REACH. Починаючи з 23.12.2026, суб’єкти господарювання, які хочуть використовувати ці речовини, повинні відповідати умовам, зазначеним у Додатку.

У червні Європейська Комісія опублікувала ДЕЛЕГОВАНИЙ РЕГЛАМЕНТ КОМІСІЇ (ЄС) 2025/1090 від 2 червня 2025 року, який змінює Додаток XVII до Регламенту (ЄС) № 1907/2006 (REACH) щодо N,N-диметилацетаміду (DMAC) та 1-етилпіролідин-2-ону (NEP).

Цей регламент додає пункти 80 і 81 до Додатка XVII – списку обмежень щодо виробництва, введення в обіг і використання певних небезпечних речовин, сумішей і виробів. Це означає, що всі, хто бажає використовувати ці речовини в ЄС, повинні дотримуватись встановлених обмежень.

Їхнє виробництво та використання (як речовини або складової суміші у концентрації > 0,3 %) буде заборонено після 23.12.2026, якщо виробники та подальші користувачі не вживуть відповідних заходів управління ризиками, щоб забезпечити рівень впливу на працівників нижче таких значень DNEL (похідні рівні безпечного впливу):

  • DMAC: 13мг/м³ (довготривалий інгаляційний вплив) та 1,8 мг/кг/день (довготривалий шкірний вплив)
  • NEP: 4мг/м³ (довготривалий інгаляційний вплив) та 2,4 мг/кг/день (довготривалий шкірний вплив)

Сторінка Ekotox про обмеження REACH: https://ekotox.com.ua/обмеження/

Конференція REACH 2025: https://ekotoxtraining.com/events/reach-conference-2025/

23-тє Адаптування до технічного та наукового прогресу (23-тє ATP) до Регламенту (ЄС) № 1272/2008 (CLP)

23-тє Адаптування до технічного та наукового прогресу (23-тє ATP) до Регламенту (ЄС) № 1272/2008 (CLP)

20 червня Європейська комісія прийняла Делегований регламент Комісії (ЄС) 2025/1222 від 2 квітня 2025 року, який вносить зміни до Регламенту (ЄС) No 1272/2008 Європейського парламенту та Ради щодо гармонізованої класифікації та маркування певних речовин.

Посилання на EUR-lex: https://eur-lex.europa.eu/eli/reg_del/2025/1222/oj

Він починає діяти з 1 лютого 2027 року.

Однак постачальники можуть класифікувати, маркувати та пакувати речовини та суміші відповідно до Регламенту (ЄС) No 1272/2008 зі змінами, внесеними цим Регламентом, з дати набрання чинності цим Регламентом.

Підсумовуючи

– 22 нових записи з індексним номером (α,α’-пропілендінітрілоді-о-крезол, озон, дінітроген оксид, хромат барію, 2-бром-2-(бромметил)пентанединітрил; [DBDCB], тетрагідрофурфурилметакрилат, триметилфосфат, фторетилен та інші.)

– Замінено 10 існуючих записів індексних номерів.

ECHA додає до списку кандидатів три небезпечні хімічні речовини

Список кандидатів на речовини, що викликають дуже серйозне занепокоєння (SVHC) тепер містить 250 записів про хімічні речовини, які можуть завдати шкоди людям або навколишньому середовищу. Компанії несуть відповідальність за управління ризиками, пов’язаними з цими хімічними речовинами, і надання клієнтам і споживачам інформації про їх безпечне використання.

Записи, внесені до Списку кандидатів 25 червня 2025 року:

  • 1,1,1,3,5,5-гептаметил-3-[(триметилсиліл)окси]трисилоксан
  • Декаметилтетрасилоксан
  • Тетра(натрій/калій)7-[(E)-{2-ацетамідо-4-[(E)-(4-{[4-хлор-6-({2-[(4-фтор-6-{[4-(вінілсульфоніл)феніл]аміно}-1,3,5-триазин-2-іл)аміно]пропіл}аміно)-1,3,5-триазин-2-іл]аміно}-5-сульфоно-1-нафтіл)діазеніл]-5-метоксіфеніл}діазеніл]-1,3,6-нафталенетрисульфонат; Реактивний коричневий 51

Посилання на новини ECHA (ECHA/NR/25/20): https://echa.europa.eu/-/echa-adds-three-hazardous-chemicals-to-the-candidate-list#msdynmkt_trackingcontext=708f9ea9-76a9-4b19-8252-fdc024df0200

Веб-сторінка Eкотокс CLP: https://ekotox.com.ua/clp/

Веб-сторінка Екотокс ПБ: https://ekotox.com.ua/паспорт-безпеки/

Веб-сторінка Екотокс EU REACH: https://ekotox.com.ua/reach-eu/

Конференція REACH 22-23.9.2025: https://ekotoxtraining.com/events/reach-conference-2025/

Конференція REACH 2025

Проєкт Директиви про Зелені Вимоги може бути відкликаний

Проєкт Директиви про Зелені Вимоги може бути відкликаний

Європейська Комісія пропонує відкликати проєкт Директиви про зелені заяви (Green Claims Directive) з законодавчого тріалогу. Водночас основні перемовники мають намір продовжити роботу з надією на успішне завершення та ухвалення директиви. Наразі невідомо, чи буде рішення про відкликання формально затверджено, однак це вже викликало плутанину.

Після оголошення Європейської Зеленої Угоди було проведено дослідження, яке показало, що понад половина «зелених» маркетингових тверджень в ЄС є оманливими, а до 40% взагалі не мають обґрунтування. У відповідь на результати у березні 2023 року було представлено пропозицію щодо гармонізації правил екологічного маркування та «зеленого» маркетингу. Запропонована директива передбачала запровадження мінімальних вимог до компаній та підприємців у сфері: обґрунтування, комунікації та перевірки екологічних заяв, а також зобов’язувала компанії забезпечувати достовірність таких заяв шляхом їх документування та незалежної перевірки.

Проєкт Директиви про зелені заяви був спрямований на боротьбу з недобросовісною маркетинговою практикою, так званим «greenwashing» – через документування та верифікацію екологічних тверджень, а також на підвищення прозорості компаній у комунікації з клієнтами та захист споживачів від оманливих екологічних слоганів.

Перед початком переговорів Комісія отримала запит переглянути та відкликати проєкт директиви, оскільки вона, за думкою окремих учасників ринку, накладає надмірний тягар на підприємців і суперечить цілям спрощення регулювання та підвищення конкурентоспроможності європейського бізнесу. У п’ятницю, 20 червня 2025 року, речник Комісії заявив, що «в поточній ситуації Комісія дійсно має намір відкликати цю законодавчу пропозицію». Комісія не підтвердила, чи продовжуватиме переговори з Європейським Парламентом та країнами-членами ЄС, але додала під час тріалогу, що «Європейський Парламент не просив про зупинку переговорів і поінформує про подальші кроки».

Отже, ми очікуємо на подальшу інформацію щодо Директиви про зелені заяви.

Сайт Ekotox: https://ekotox.com.ua/

Контроль безпеки праці та експорту хімічних речовин

Контроль безпеки праці та експорту хімічних речовин

Форум з дотримання законодавства ECHA (Enforcement Forum) визначив плани ЄС щодо контролю хімічних речовин. На червневому засіданні 2025 року було погоджено, що майбутні інспекції в межах проєкту REF-15 зосередяться на безпеці працівників. Також було ухвалено, що наступний пілотний проєкт стосуватиметься експорту небезпечних речовин (PIC) з ЄС.

10–12 червня 2025 року відбулося засідання Форуму з дотримання законодавства ECHA, який координує імплементацію регламентів REACH, CLP, PIC, POP та регламенту щодо біоцидних продуктів. На засіданні було погоджено новий проєкт, який визначає програму контролю хімічних речовин, їх використання, а також експорту до третіх країн.

Охорона праці

Проєкт REF-15 передбачає поєднання положень REACH та CLP з нормами законодавства про охорону праці. Інспекції будуть зосереджені переважно на промислових та виробничих підприємствах, але не виключно. Перевірки плануються на 2027–2028 роки.

У межах охорони праці інспектори перевірятимуть:

  • впровадження принципів безпечного використання речовин, зазначених у паспорті безпеки (SDS)
  • впровадження відповідних заходів з управління ризиками на робочому місці
  • дотримання вимог щодо використання дозволених речовин згідно з REACH
  • дотримання обмежень на речовини, передбачених REACH, у професійному використанні

 

Експорт хімічних речовин

Крім того, у 2026 році буде перевірятися відповідність Регламенту (ЄС) № 649/2012 щодо експорту та імпорту небезпечних хімічних речовин, зокрема:

  • Чи експортуються заборонені речовини з ЄС?
  • Чи повідомляється експорт відповідно до вимог PIC?
  • Чи затверджено експорт оператором з країни, що не входить до ЄС?

ПРОПОЗИЦІЯ EKOTOX

Якщо ви бажаєте підготуватись до майбутніх перевірок, ми пропонуємо аудит підприємства, в межах якого:

  1. складемо перелік небезпечних речовин і сумішей
  2. перевіримо наявність обмежень чи необхідності отримання дозволу згідно з REACH
  3. оцінимо потребу в реєстрації речовин згідно з REACH
  4. перевіримо відповідність паспортів безпеки (SDS)
  5. перевіримо класифікацію та маркування хімікатів
  6. визначимо роль вашої організації в ланцюгу постачання
  7. перевіримо інші аспекти відповідно до потреб вашої компанії

Зв’яжіться з нами для отримання детальнішої інформації щодо аудиту.

Сайт ECHA: https://echa.europa.eu/sl/-/next-eu-wide-reach-enforcement-project-on-safe-use-of-chemicals-in-workplaces#msdynmkt_trackingcontext=f99fc55e-d1d5-4313-a5b6-11ce22080300

Сайт Ekotox: https://ekotox.com.ua/управління-хімічними-речовинами/

Зміни до додатків Регламенту щодо косметичної продукції

Зміни до додатків Регламенту щодо косметичної продукції

Європейська Комісія в рамках програми Omnibus представила чергову пропозицію щодо внесення змін до додатків II, III, IV та V до Регламенту (ЄС) № 1223/2009 про косметичну продукцію. Ця пропозиція впроваджує висновки Наукового комітету з безпеки споживачів (SCCS) стосовно безпеки косметичних інгредієнтів, а також враховує Делегований регламент (ЄС) 2024/2564 щодо речовин, класифікованих як CMR.

21 травня 2025 року Європейська Комісія оприлюднила проєкт восьмого Omnibus-регламенту, яким вносяться зміни до Регламенту (ЄС) № 1223/2009 Європейського Парламенту та Ради від 30 листопада 2009 року про косметичну продукцію. Проєкт враховує найновіші висновки SCCS щодо безпеки певних косметичних інгредієнтів і допустимих концентрацій у різних типах продукції. Також до нього включено речовини, класифіковані як канцерогенні, мутагенні або токсичні для репродуктивної системи (CMR), відповідно до Делегованого регламенту (ЄС) 2024/2564.

Запропоновані зміни включають:

  1. Додаток II – заборона використання ще 15 косметичних речовин.
  2. Додаток III – обмеження використання срібла (CAS: 7440-22-4) та гексилсаліцилату (CAS: 6259-76-3).
  3. Додаток IV – включення срібного порошку (CAS: 7440-22-4) як барвника, дозволеного лише у помадах і тінях для повік у максимальній концентрації 0,2%.
  4. Додаток V – оновлення списку дозволених консервантів.

Наразі це лише проєкт, який ще не є обов’язковим з юридичної точки зору. Очікується, що регламент набуде чинності 1 травня 2026 року — тобто з цієї дати косметичні вироби, які не відповідають новим вимогам, не зможуть надходити на ринок ЄС.

Операторам варто підготуватись заздалегідь шляхом:

  • перевірки складу своєї продукції та оцінки відповідності запропонованим вимогам;
  • планування змін у формулах, включно з часом, необхідним для оновлення тестів, документації, подання до CPNP та маркування;
  • планування розпродажу продукції, що не відповідає вимогам, до 1 травня 2026 року, щоб уникнути витрат на утилізацію.

Проєкти регламентів Європейської Комісії можна завантажити тут:

https://docs.wto.org/dol2fe/Pages/FE_Search/ExportFile.aspx?id=315611&filename=2025/TBT/EEC/25_03493_01_e.pdf&Open=True

https://docs.wto.org/dol2fe/Pages/FE_Search/ExportFile.aspx?id=315611&filename=2025/TBT/EEC/25_03493_00_e.pdf&Open=True

Більше інформації доступно на сайті Ekotox:
https://ekotox.com.ua/косметика/

Зустріч щодо спрощення Регламенту CLP

Зустріч щодо спрощення Регламенту CLP

Європейська Комісія провела зустріч щодо спрощення Регламенту CLP з метою зменшення навантаження на компанії, особливо на малі та середні підприємства (МСП). Обговорювалися зміни в маркуванні, цифровізація, спрощення вимог до реклами та процедур повідомлення. Подані коментарі будуть використані для підготовки звіту як основи для подальших політичних рішень.

У рамках пакету ЄС зі спрощення законодавства (пакет Omnibus) Європейська Комісія вживає заходів і в хімічному секторі, спрямованих на зменшення регуляторного навантаження на бізнес та адміністрації. Спрощення має полегшити дотримання законодавства, особливо для МСП.

16 травня 2025 року Європейська Комісія організувала зустріч для обговорення можливого спрощення вимог, що накладаються новим Регламентом CLP [Регламент (ЄС) № 1272/2008 Європейського Парламенту та Ради від 16 грудня 2008 року щодо класифікації, маркування та пакування речовин і сумішей]. Комісія запросила представників промисловості, неурядових організацій та всіх зацікавлених сторін до обговорення і подання пропозицій щодо спрощення Регламенту CLP.

Під час зустрічі було піднято такі питання:

  • Новий формат етикеток – Було зазначено, що вимоги до розміру шрифту та обов’язкового вільного простору складно реалізувати при обмеженому розмірі етикетки або упаковки. Це спричиняє додаткові витрати на виготовлення дорожчих етикеток, більших упаковок, а також генерує більше відходів.
  • Цифровізація інформації – Деякі учасники підтримали заміну інформації на етикетці QR-кодами. Обговорювалося також розширення правової бази для цифрового маркування.
  • Спрощення інформації для професійних продуктів – Було зазначено, що більшість необхідної інформації вже міститься в паспортах безпеки, які доступні професійним користувачам.
  • Інформація в рекламних і маркетингових матеріалах – Було вказано на труднощі з включенням усієї інформації про небезпеку в рекламу та ризик перевантаження споживачів великою кількістю даних. Запропоновано загальну фразу: «Завжди дотримуйтесь інструкцій та інформації, зазначених на етикетці продукту.»
  • Уточнення ключових визначень – Зокрема щодо «випуску на ринок» та «надання на ринку».
  • Покращення процедур повідомлення – Обговорювалися питання повідомлення до центру отруєнь (PCN) та процес гармонізованої класифікації та маркування (CLH).
  • Обачність у класифікації сумішей – Зазначено, що експертне судження та оцінка доказів можуть призводити до непропорційної класифікації.
  • Рівень безпеки – Було наголошено, що спрощення не повинно знижувати рівень захисту споживачів і працівників.
  • Зупинити обов’язкове впровадження положень Регламенту (ЄС) 2024/2865.

Після зустрічі було запропоновано подати письмові коментарі до кінця травня. Європейська Комісія підготує звіт, який стане основою для подальших політичних рішень.

Нотатки зі зустрічі:
https://circabc.europa.eu/rest/download/1baa8979-3a3d-4bcf-ac80-89e8afad17ee?ticket=

Нові вимоги CLP:
https://ekotox.eu/changes-to-the-clp-regulation-2024-2027-and-new-obligations/