• +38 066 7330343
  • ekotox(at)ekotox.com.ua // 03110, м. Київ, Солом'янський р-н., вул. Кочура Григорія буд. 19 корпус 6
Зустріч щодо спрощення Регламенту CLP

Зустріч щодо спрощення Регламенту CLP

Європейська Комісія провела зустріч щодо спрощення Регламенту CLP з метою зменшення навантаження на компанії, особливо на малі та середні підприємства (МСП). Обговорювалися зміни в маркуванні, цифровізація, спрощення вимог до реклами та процедур повідомлення. Подані коментарі будуть використані для підготовки звіту як основи для подальших політичних рішень.

У рамках пакету ЄС зі спрощення законодавства (пакет Omnibus) Європейська Комісія вживає заходів і в хімічному секторі, спрямованих на зменшення регуляторного навантаження на бізнес та адміністрації. Спрощення має полегшити дотримання законодавства, особливо для МСП.

16 травня 2025 року Європейська Комісія організувала зустріч для обговорення можливого спрощення вимог, що накладаються новим Регламентом CLP [Регламент (ЄС) № 1272/2008 Європейського Парламенту та Ради від 16 грудня 2008 року щодо класифікації, маркування та пакування речовин і сумішей]. Комісія запросила представників промисловості, неурядових організацій та всіх зацікавлених сторін до обговорення і подання пропозицій щодо спрощення Регламенту CLP.

Під час зустрічі було піднято такі питання:

  • Новий формат етикеток – Було зазначено, що вимоги до розміру шрифту та обов’язкового вільного простору складно реалізувати при обмеженому розмірі етикетки або упаковки. Це спричиняє додаткові витрати на виготовлення дорожчих етикеток, більших упаковок, а також генерує більше відходів.
  • Цифровізація інформації – Деякі учасники підтримали заміну інформації на етикетці QR-кодами. Обговорювалося також розширення правової бази для цифрового маркування.
  • Спрощення інформації для професійних продуктів – Було зазначено, що більшість необхідної інформації вже міститься в паспортах безпеки, які доступні професійним користувачам.
  • Інформація в рекламних і маркетингових матеріалах – Було вказано на труднощі з включенням усієї інформації про небезпеку в рекламу та ризик перевантаження споживачів великою кількістю даних. Запропоновано загальну фразу: «Завжди дотримуйтесь інструкцій та інформації, зазначених на етикетці продукту.»
  • Уточнення ключових визначень – Зокрема щодо «випуску на ринок» та «надання на ринку».
  • Покращення процедур повідомлення – Обговорювалися питання повідомлення до центру отруєнь (PCN) та процес гармонізованої класифікації та маркування (CLH).
  • Обачність у класифікації сумішей – Зазначено, що експертне судження та оцінка доказів можуть призводити до непропорційної класифікації.
  • Рівень безпеки – Було наголошено, що спрощення не повинно знижувати рівень захисту споживачів і працівників.
  • Зупинити обов’язкове впровадження положень Регламенту (ЄС) 2024/2865.

Після зустрічі було запропоновано подати письмові коментарі до кінця травня. Європейська Комісія підготує звіт, який стане основою для подальших політичних рішень.

Нотатки зі зустрічі:
https://circabc.europa.eu/rest/download/1baa8979-3a3d-4bcf-ac80-89e8afad17ee?ticket=

Нові вимоги CLP:
https://ekotox.eu/changes-to-the-clp-regulation-2024-2027-and-new-obligations/

 

EkotoxInfo 2025

EkotoxInfo 2025

Актуальний випуск новин EkotoxInfo
Ми надаємо добірку важливої інформації у сфері законодавства ЄС щодо хімічних речовин і продукції, а також управління хімічними речовинами: 

Конференція «Управління хімічними речовинами – REACH 2025» відбудеться у Катовіце, Польща, 22–23 вересня 2025 року.
 

Програма заходу: 

  • Огляд Регламенту про мийні засоби 
  • REACH 2.0 
  • Новий Регламент CLP в ЄС 
  • Український REACH та CLP 
  • Нова митна реформа 
  • Безпека продукції та безпечне використання хімічних речовин 

«Управління хімічними речовинами – Конференція REACH 2025»

Катовіце, Польща, 22–23 вересня 2025 року.
Екотокс Центр у співпраці з партнером DUCC запрошують Вас на нашу Конференцію REACH 2025, яка відбудеться у Польщі 22–23 вересня 2025 року. 

Конференція REACH збирає представників бізнесу, промислових організацій, установ, інспекцій, науковців та громадських організацій в одному місці. Це чудова можливість обговорити, поділитися спостереженнями та знаннями, розглянути питання управління хімічними речовинами в умовах зростаючого регулювання з різних точок зору. 

На цьогорічній конференції планується обговорити такі теми: 

  • Огляд Регламенту REACH 2.0 
  • Нові вимоги та оновлення Регламенту CLP 
  • Огляд Регламенту про мийні засоби 
  • Нові регулювання в Україні – REACH та CLP 
  • Загальна безпека споживчих товарів – GPSR 
  • Митні реформи 

та інші теми, пов’язані з управлінням та безпекою хімічних речовин. 

Детальніша інформація та форма реєстрації доступні на нашому сайті: https://ekotoxtraining.com/events/reach-conference-2025/ 


Перегляд Регламенту про мийні засоби

Поточний перегляд очікується завершити публікацією нормативного акту наприкінці червня. Пропозиції до Регламенту включають: 

  • тести на біорозкладність інгредієнтів мийних засобів, 
  • регулювання мийних засобів на основі мікроорганізмів, 
  • зміни у лімітах Фосфору, 
  • впровадження цифрового паспорта продукту, 
  • зміни у дозуванні продукту, 
  • повідомлення про всі мийні засоби до бази даних PCN, 
  • призначення Уповноваженого Представника в ЄС. 

На конференції REACH 2025 ми обговоримо опублікований зміст перегляду Регламенту про мийні засоби, як зміни вплинуть на продукти, а також додаткові обов’язки для підприємців. 

REACH 2.0

Наразі триває робота над переглядом регламенту REACH 2.0, який планується завершити до кінця 2025 року, а пропозиції щодо змісту нормативного акту очікуються у вересні цього року. Передбачається, що перегляд включатиме: 

  • введення коефіцієнта розподілу сумішей (Mixture Allocation Factor), 
  • реєстрацію полімерів понад 1 тонну на рік, 
  • правила групування речовин, 
  • зміни у паспортах безпеки (SDS), 
  • надання інформації про SVHC у виробах, 
  • зміни у процесах авторизації та обмежень. 

Під час конференції REACH 2025 наші експерти представлять запропоновані зміни та обговорять їхній вплив на хімічну промисловість. 

Новий Регламент CLP в ЄС

На конференції REACH 2025 буде підсумовано останні зміни та обов’язки, що випливають з оновлення Регламенту CLP, зокрема: 

  • новий формат маркування, 
  • дистанційний продаж та реклама продукції, 
  • нові класи небезпеки CLP, 
  • загальні обов’язки дистриб’юторів. 

Український REACH та CLP

У зв’язку з впровадженням нового хімічного законодавства в Україні всі суб’єкти, що вводять речовини та продукти на український ринок, мають нові обов’язки. На конференції REACH 2025 ми ознайомимо з новими регулюваннями, обговоримо нові обов’язки європейських підприємців, які працюють в Україні, та розглянемо систему повідомлень про речовини і суміші та її стан. 

Нова митна реформа

Представник Митної служби представить нову регуляторну програму щодо реформування митних правил і посилення контролю хімічних товарів на кордоні. 

Безпека продукції та безпечне використання хімічних речовин

Представники контрольних органів з різних країн Європейського Союзу розкажуть про безпеку хімічних продуктів, а також порушать питання, пов’язані з директивою GPSR. 


Цікаво? Приєднуйтесь до нашої конференції REACH 2025 і дізнайтеся про майбутні зміни у законодавстві. Будьте в курсі, підготуйте свій бізнес до виконання всіх вимог та зберігайте конкурентні переваги. Зустріньтеся з представниками контрольних органів, ставте їм прямі питання, беріть участь у дискусіях і налагоджуйте контакти з фахівцями хімічного сектору. 

Участь у заході можлива як очно, так і онлайн.
https://ekotoxtraining.com/events/reach-conference-2025/ 

Каталог граничних випадків між виробами та речовинами/сумішами

Каталог граничних випадків між виробами та речовинами/сумішами

Європейське хімічне агентство (ECHA)

Каталог граничних випадків між виробами та речовинами/сумішами, опублікований Європейським хімічним агентством (ECHA), є практичним інструментом, розробленим для підтримки зацікавлених сторін у правильній класифікації продуктів відповідно до Регламенту REACH. Ця класифікація — як виріб, так  і як речовина/суміш — має вирішальне значення для визначення застосовних юридичних зобов’язань.

Призначення та сфера застосування

Каталог має на меті допомогти органам влади, виробникам, імпортерам та користувачам у оцінці продуктів, які складно класифікувати. Надаючи колекцію узгоджених випадків, вона вносить ясність у те, як застосовувати визначення REACH на практиці. Документ вважається «живим» ресурсом, який має бути періодично оновлюватися в міру оцінки нових випадків захворювання та досягнення консенсусу серед членів Прикордонної робочої групи (BWG).

Ключові особливості

  • Тематичні дослідження: У каталозі представлені реальні приклади продуктів з детальним обґрунтуванням їх класифікації як виробів або речовин/сумішей.
  • Критерії прийняття рішення: У ньому описані фактори, що враховуються при визначенні класифікації, такі як функція, форма, поверхня та дизайн продукту, які є ключовими у визначенні виробу під REACH.
  • Нормативні вказівки: Ілюструючи, як оцінюються конкретні випадки, каталог допомагає зацікавленим сторонам зрозуміти їхні зобов’язання, включаючи обов’язки з реєстрації, сповіщення та зв’язку в рамках REACH.

Приклад для «узгодженого випадку»: електронна воскова свічка з покриттям

Сценарій: Електронна воскова свічка – це пристрій, що працює від батарейок, призначений для імітації зовнішнього вигляду справжньої свічки та мерехтливого світла. Корпус зазвичай виготовляється з формованого воску, щоб нагадувати справжній матеріал свічки. Він також може бути покритий або наповнений ароматизатором (наприклад, шаром ароматизованого воску).

Проблема класифікації: Визначення того, чи слід класифікувати віск (особливо якщо він ароматизований або містить добавки) як невід’ємну частину виробу або суміш, навмисно випущену з виробу.

Оцінка ECHA:

  • Електронна свічка сама по собі однозначно є виробом, оскільки вона має певну форму, поверхню та дизайн, що визначає її функцію — випромінювати світло та імітувати свічку.
  • Восковий покриття, хоча і складається з суміші (воску, пігментів і, можливо, ароматизаторів), має форму і твердне, щоб зберегти вигляд, схожий на свічку. У цьому контексті віск також кваліфікується як частина статті.
  • Якщо свічка ароматизована, ароматизатор являє собою суміш, навмисно додану для додання запаху під час використання (пасивне вивільнення через випаровування).

Висновок: Електронна воскова свічка класифікується як виріб, який може містити речовину/суміш (наприклад, ароматизатор). Основна функція свічки – декоративна і для імітації освітлення. Аромат є другорядною функцією , яка може спричинити зобов’язання REACH, якщо його випустити.

Регуляторні наслідки:

  • Якщо ароматичні речовини відповідають критеріям речовин дуже високого занепокоєння (SVHC) і присутні в концентраціях вище 0,1% маси, тоді зобов’язання щодо повідомлення згідно зі статтею 7(2) REACH може застосовуватися.
  • Якщо аромат навмисно випущено, Стаття 7(1) REACH Також може бути актуальним, і може знадобитися реєстрація ароматичних речовин.

 

Цей випадок ілюструє важливість оцінки як основної функції продукту, так і мети визначення правильної класифікації відповідно до REACH. Правильна класифікація забезпечує дотримання регуляторних зобов’язань і сприяє безпечному використанню хімічних речовин в споживчих товарах.

ЕЧСА | Каталог граничних випадків між виробами та речовинами/сумішами

Веб-сторінка Ekotox REACH: https://ekotox.com.ua/reach/
Веб-сторінка Ekotox GPSR: https://ekotox.com.ua/gpsr/

Новий пакет спрощень

Новий пакет спрощень

Європейська комісія запропонувала новий пакет пропозицій щодо спрощення правил ЄС, підвищення конкурентоспроможності та розблокування додаткового інвестиційного потенціалу. Це є продовженням діяльності Європейського Союзу в рамках реалізації пакету спрощень під назвою «Спрощення єдиного ринку».

Ця пропозиція називається четвертим спрощеним пакетом Омнібусу і включає:

  • дворічне відтермінування імплементації нових вимог Регламенту акумуляторів,
  • спрощення правил для малого бізнесу, який імпортує або експортує продукцію, що містить фторовані парникові гази,
  • цифровізація паперових документів для надання інформації про продукцію в цифровому вигляді,
  • зменшення зобов’язань щодо обробки даних для малих та середніх підприємств – Загальний регламент про захист даних,
  • Представляємо нову категорію для людей з малою середньою капіталізацією.

Попередні 3 Омнібуси внесли зміни та спрощення, а саме:

  • у звітності зі сталого розвитку – вивести багато компаній МСП зі сфери звітності CSRD та відкласти звітність на 2 роки,
  • у механізмі коригування вуглецевих кордонів (CBAM) – звільнити малих імпортерів від зобов’язань CBAM та спростити правила для компаній, які залишаються в рамках CBAM.

Наступний пакет спрощень запланований на червень 2025 року і буде зосереджений на обороні.

Додаткова інформація: https://commission.europa.eu/news/simplification-measures-save-eu-businesses-eu400-million-annually-2025-05-21_en

 

Мікрочастинки синтетичних полімерів

Мікрочастинки синтетичних полімерів

Європейський Союз (ЄС) нещодавно прийняв обмеження, що регулює навмисне додавання синтетичних полімерних мікрочастинок (МСП) до продуктів відповідно до хімічного законодавства ЄС REACH.

Запис 78 Додатку XVII REACH: https://echa.europa.eu/documents/10162/a5eaa862-fa4d-2e18-f5a5-3bda98e09ee7

Мета цього обмеження — запобігти потраплянню МСП у навколишнє середовище.

Це обмеження забороняє продаж МСП як таких, а також продуктів, до яких навмисно додано МСП. Де це обґрунтовано, обмеження застосовуються до користувачів МСП, на яких поширюються ці нові правила.

Незважаючи на те, що існують обмеження для користувачів МСП, зобов’язання щодо звітності як перед клієнтами, так і перед органами влади все ще необхідні.

Європейська Комісія опублікувала Пояснювальний посібник

Метою Пояснювального посібника є пояснення положень та сприяння імплементації пункту 78 Додатка XVII REACH (введеного Регламентом Комісії (ЄС) 2023/2055), що обмежує використання мікрочастинок синтетичних полімерів (широко відоме як «обмеження щодо мікропластику»).

Документ містить описову частину (Частина I), набір «запитань і відповідей» (Частина II) та кілька додатків (Частина III) з робочими процесами та ілюстративними прикладами.

У Частині II зібрано відповіді (у формі запитань та відповідей), надані державам-членам та зацікавленим сторонам протягом 5,5-річного процесу, що призвів до прийняття обмеження 25 вересня 2023 року, а також протягом 3 місяців після його прийняття.

Цей документ був підготовлений технічними службами Комісії у консультації з Європейським агентством з хімічних речовин (ECHA) та державами-членами. Таким чином, він не обов’язково відображає погляди Європейської Комісії.

Його було схвалено державами-членами на основі консенсусу, за винятком питання про те, чи підпадають вироби з блискітками, нанесеними на їхню поверхню, під дію обмеження (див. Частину I, Розділ 5; Частину II, Запитання та відповіді 2.25, 17.2, 17.6, 17.7, 17.8, 19.1, 19.3; Частину III, Додаток 3, A3.3), де Австрія, Бельгія, Німеччина та Нідерланди висловили позицію, що обмеження застосовується до блискіток, які не нанесені на поверхню виробів постійно.

Пояснювальний посібник: https://webgate.ec.europa.eu/circabc-ewpp/d/d/workspace/SpacesStore/a4b3c599-db77-4210-8ca1-430e88c59bb1/file.bin

Веб-сторінки Центрів Екотокс з управління хімічними речовинами: https://ekotox.com.ua/хімічний-менеджмент/

Конференція REACH 2025: https://ekotoxtraining.com/events/reach-conference-2025/

ECHA пропонує обмеження на сполуки хрому(VI) для захисту здоров’я

ECHA пропонує обмеження на сполуки хрому(VI) для захисту здоров’я

ECHA/NR/25/11

Європейське хімічне агентство висуває пропозицію щодо загальноєвропейського обмеження на певні речовини шестивалентного хрому, Cr(VI). Мета полягає в тому, щоб зменшити шкідливий вплив цих канцерогенних хімічних речовин як на працівників, так і на громадськість.

Гельсінкі, 29 квітня 2025 р. – На прохання Європейської комісії ECHA оцінила ризики, пов’язані з певними речовинами Cr(VI) для працівників і населення, а також соціально-економічні наслідки потенційних обмежень.

Агентство дійшло висновку, що обмеження на рівні ЄС є виправданим,  оскільки речовини Cr(VI) є одними з найпотужніших канцерогенів на робочому місці та становлять серйозний ризик для здоров’я працівників. Люди, що живуть поблизу промислових об’єктів, які виділяють ці речовини в навколишнє середовище, також схильні до ризику розвитку раку легенів і кишечника.

ECHA пропонує ввести заборону на речовини Cr(VI), за винятком наступних категорій використання, коли вони відповідають визначеним обмеженням впливу на працівників та викидів у навколишнє середовище:

  • Рецептура сумішей
  • Гальванічне покриття на пластиковій підкладці
  • Гальванічне покриття на металевій підкладці
  • Використання грунтовок та інших суспензій
  • Інша обробка поверхонь
  • Функціональні добавки/допоміжні засоби для процесу

 

Сполуки хрому(VI) є відомими канцерогенами та становлять серйозний ризик для здоров’я дихальних шляхів, шкіри та внутрішніх органів, особливо на робочих місцях із тривалим впливом.

 

Вплив на галузь

Запропоновані обмеження суттєво вплинуть на такі сектори, як:

  • Металургія та обробка поверхонь:
    Використовується в гальванічному покритті та обробці металу.
  • Фарби та пігменти:
    Використовуйте як пігментні компоненти в покриттях.
  • Аерокосмічна та автомобільна промисловість:
    Використання у виробництві деталей та захисті від корозії.

Компанії, які використовують Chromium(VI), повинні почати переглядати свої ланцюжки поставок і виявляти більш безпечні альтернативи.

Конференція REACH 2025: https://ekotoxtraining.com/events/reach-conference-2025/

ESG затягує впровадження – Директива «stop-the-clock»

ESG затягує впровадження – Директива «stop-the-clock»

CSRD, CSDDD

Прес-релізи Європейського парламенту

Пленарне засідання  ЮРІ 

Європейський парламент проголосував за перенесення дат подання заявок на нові закони ЄС щодо належної обачності та вимог до звітності зі сталого розвитку.

Нові правила due diligence вимагають від компаній пом’якшити свій негативний вплив на людей і планету. Компанії, на які поширюється CSRD (Директива про корпоративну звітність зі сталого розвитку), повинні звітувати відповідно до Європейських стандартів звітності зі сталого розвитку (ESRS).

Держави-члени матимуть додатковий рік – до 26 липня 2027 року – для впровадження правил у національне законодавство.

Продовження терміну на один рік також стосуватиметься першої хвилі підприємств, які постраждають, а саме: компаній з ЄС із понад 5 000 співробітників і чистим оборотом понад 1,5 мільярда євро, а також компаній за межами ЄС з оборотом вище цього порогу в ЄС. Ці компанії повинні будуть застосовувати правила лише з 2028 року.

Дата подання заявок буде однаковою для другої хвилі компаній: компаній у ЄС із понад 3 000 співробітниками та чистим оборотом понад 900 мільйонів євро, а також компаній за межами ЄС з оборотом вище цього порогу в ЄС.

Застосування директиви про звітність зі сталого розвитку також буде відкладено на два роки для другої та третьої хвилі компаній, на які поширюється законодавство.

Великі компанії зі штатом понад 250 співробітників будуть зобов’язані вперше звітувати про свої соціальні та екологічні заходи у 2028 році за попередній фінансовий рік, тоді як перераховані малі та середні підприємства повинні будуть надати цю інформацію роком пізніше.

Сторінка новин Європейського парламенту: https://www.europarl.europa.eu/news/en/press-room/20250331IPR27557/sustainability-and-due-diligence-meps-agree-to-delay-application-of-new-rules

Веб-сторінки Центрів Екотокс з управління хімічними речовинами: https://ekotox.com.ua/хімічний-менеджмент/

Конференція REACH 2025: https://ekotoxtraining.com/events/reach-conference-2025/

Працюйте за підходом «Одна речовина – одна оцінка»

Працюйте за підходом «Одна речовина – одна оцінка»

31 березня 2025 року в Європейському парламенті відбулися дебати, а потім проголосували за рішення за принципом «одна речовина – одна оцінка». Цей підхід спрямований на підвищення простоти та прозорості законодавства Європейського Союзу, а також на покращення оцінки безпеки хімічних речовин та підвищення доступності даних про одну й ту саму хімічну речовину.

Дебати торкнулися таких питань:

  • Створенняєдиноївеликоїспільноїплатформи, яканадаєбазуданихпрохімічніречовини,
  • Посилитиспівпрацюміжрізнимиорганізаціями, такимияк ECHA та EFSA,
  • Передача завдання з оцінки шкідливих речовин в електрообладнанні на розгляд Європейського хімічного агентства.

Незабаром розпочнуться переговори та доопрацювання юридичного тексту, який має забезпечити прозорі правила співпраці, розподіл обов’язків, кращий потік та доступ до даних, а також швидшу реакцію у разі ризиків, спричинених хімічними речовинами.

Підхід «одна речовина – одна оцінка» є частиною Стратегії сталого розвитку хімічних речовин Європейського Союзу до 2020 року.

Додаткова інформація: https://www.europarl.europa.eu/news/en/agenda/briefing/2025-03-31/18/chemicals-meps-set-to-adopt-position-on-new-safety-assessment-rules

Стратегія сталого розвитку хімічних речовин: https://ekotox.com.ua/css-хімічна-стратегія-сталого-розвитку/

Проєкт ECHA з дотримання біоцидних продуктів до 2025 року

Проєкт ECHA з дотримання біоцидних продуктів до 2025 року

Підгрупа Форуму з регулювання біоцидних продуктів (BPRS) погодила великий проект з контролю за дотриманням законодавства щодо біоцидів (BEF-3), який буде зосереджений на контролі за правильністю етикеток продуктів для біоцидних продуктів.

Інспектори у 2025 році перевірятимуть, щоб інформація на маркуванні біоцидів відповідала тій, що була дозволена та включена до Резюме характеристик продукту. Інспектори також можуть перевіряти наявність та якість інформації в Паспортах безпеки, де вона вимагається для біоцидних продуктів.

Мета полягає в гармонізації застосування біоцидних продуктів, доступних на ринку ЄС. Цим проектом з правозастосування керує підгрупа BPR Форуму з правозастосування ECHA.

Веб-сторінка проектів з примусового виконання рішень ECHA: https://echa.europa.eu/about-us/who-we-are/enforcement-forum/forum-enforcement-projects

Веб-сторінки Ekotox EU BPR: https://ekotox.com.ua/біоциди/

Веб-сторінки конференції REACH 2025: https://ekotoxtraining.com/events/reach-conference-2025/

Cefic закликає до посилення контролю за дотриманням законодавства про хімічні речовини після звіту Європейські ворота безпеки за 2023 рік

Cefic закликає до посилення контролю за дотриманням законодавства про хімічні речовини після звіту Європейські ворота безпеки за 2023 рік

Аналіз Cefic звіту EU Safety Gate за 2023 рік виявив нагальну потребу в посиленні контролю за дотриманням законодавства ЄС про хімічні речовини, особливо щодо імпортних товарів та онлайн-продажів. У звіті, який слугує системою швидкого оповіщення ЄС про небезпечні продукти, наголошується на сплеску недотримання хімічних вимог, що викликає занепокоєння щодо безпеки споживачів та регуляторної цілісності.

Ключові висновки:

  • Зростання кількості випадків недотримання хімічних речовин: частка випадків недотримання хімічних речовин у продуктах зросла з 35% у 2022 році до 51% у 2023 році, що зробило його найбільш зареєстрованим ризиком другий рік поспіль.
  • Значне зростання кількості косметики, яка не відповідає вимогам: Важливу роль у цій тенденції відіграло 12-кратне збільшення кількості косметики, яка не відповідає вимогам.
  • Зростання кількості невідповідностей REACH та RoHS: у 2023 році кількість випадків недотримання REACH зросла вдвічі, а порушень RoHS в електроніці зросла втричі.
  • Імпортовані товари як основне джерело: Недотримання імпортованими товарами правил REACH зросло майже вдвічі, досягнувши 901 випадку у 2023 році.
  • Занепокоєння з приводу ендокринних руйнівників: кількість продуктів, що містять хімічні речовини, що руйнують ендокринну систему, зростає вже три роки поспіль. Примітно, що 419 із 427 зареєстрованих випадків походять з-за меж ЄС/ЄЕЗ або з невідомих джерел.

Заклик Cefic до дії:

«Зростання недотримання вимог щодо хімічних речовин, особливо в імпортних товарах та онлайн-продажах, підкреслює нагальну потребу в посиленні контролю за дотриманням законодавства ЄС про хімічні речовини. Враховуючи, що більше половини зареєстрованих ризиків для продукції в даний час пов’язані з хімічною безпекою – і значна частка походить з країн, що не входять до ЄС – очевидно, що покращений ринковий нагляд та більш скоординований нагляд між державами-членами мають важливе значення для захисту європейських споживачів та підтримки цілісності нормативних актів ЄС».

Стівен Ван де Брук, виконавчий директор Cefic з управління продуктами

Різке зростання кількості невідповідностей хімічним речовинам порушує питання про те, чи є ця тенденція короткостроковою аномалією чи глибшою проблемою, що вимагає більш жорстких заходів примусу. Аналіз Cefic підкреслює важливість цілеспрямованих правозастосовних дій та посиленого нагляду, особливо за імпортованими товарами та онлайн-продажами, для забезпечення безпеки споживачів та дотримання нормативних вимог у всьому ЄС.

Повний аналіз Cefic: Cefic-Analysis-of-the-EU-Safety-Gate-Report-2023.pdf

Веб-сторінка Ekotox Chemicals Management: https://ekotox.com.ua/хімічний-менеджмент/

Інтернет-продаж та реклама хімікатів Ekotox: https://ekotox.com.ua/інтернет-продаж-та-реклама-хімікатів/