• +38 066 7330343
  • ekotox(at)ekotox.com.ua // 03110, м. Київ, Солом'янський р-н., вул. Кочура Григорія буд. 19 корпус 6
23-тє Адаптування до технічного та наукового прогресу (23-тє ATP) до Регламенту (ЄС) № 1272/2008 (CLP)

23-тє Адаптування до технічного та наукового прогресу (23-тє ATP) до Регламенту (ЄС) № 1272/2008 (CLP)

20 червня Європейська комісія прийняла Делегований регламент Комісії (ЄС) 2025/1222 від 2 квітня 2025 року, який вносить зміни до Регламенту (ЄС) No 1272/2008 Європейського парламенту та Ради щодо гармонізованої класифікації та маркування певних речовин.

Посилання на EUR-lex: https://eur-lex.europa.eu/eli/reg_del/2025/1222/oj

Він починає діяти з 1 лютого 2027 року.

Однак постачальники можуть класифікувати, маркувати та пакувати речовини та суміші відповідно до Регламенту (ЄС) No 1272/2008 зі змінами, внесеними цим Регламентом, з дати набрання чинності цим Регламентом.

Підсумовуючи

– 22 нових записи з індексним номером (α,α’-пропілендінітрілоді-о-крезол, озон, дінітроген оксид, хромат барію, 2-бром-2-(бромметил)пентанединітрил; [DBDCB], тетрагідрофурфурилметакрилат, триметилфосфат, фторетилен та інші.)

– Замінено 10 існуючих записів індексних номерів.

ECHA додає до списку кандидатів три небезпечні хімічні речовини

Список кандидатів на речовини, що викликають дуже серйозне занепокоєння (SVHC) тепер містить 250 записів про хімічні речовини, які можуть завдати шкоди людям або навколишньому середовищу. Компанії несуть відповідальність за управління ризиками, пов’язаними з цими хімічними речовинами, і надання клієнтам і споживачам інформації про їх безпечне використання.

Записи, внесені до Списку кандидатів 25 червня 2025 року:

  • 1,1,1,3,5,5-гептаметил-3-[(триметилсиліл)окси]трисилоксан
  • Декаметилтетрасилоксан
  • Тетра(натрій/калій)7-[(E)-{2-ацетамідо-4-[(E)-(4-{[4-хлор-6-({2-[(4-фтор-6-{[4-(вінілсульфоніл)феніл]аміно}-1,3,5-триазин-2-іл)аміно]пропіл}аміно)-1,3,5-триазин-2-іл]аміно}-5-сульфоно-1-нафтіл)діазеніл]-5-метоксіфеніл}діазеніл]-1,3,6-нафталенетрисульфонат; Реактивний коричневий 51

Посилання на новини ECHA (ECHA/NR/25/20): https://echa.europa.eu/-/echa-adds-three-hazardous-chemicals-to-the-candidate-list#msdynmkt_trackingcontext=708f9ea9-76a9-4b19-8252-fdc024df0200

Веб-сторінка Eкотокс CLP: https://ekotox.com.ua/clp/

Веб-сторінка Екотокс ПБ: https://ekotox.com.ua/паспорт-безпеки/

Веб-сторінка Екотокс EU REACH: https://ekotox.com.ua/reach-eu/

Конференція REACH 22-23.9.2025: https://ekotoxtraining.com/events/reach-conference-2025/

Конференція REACH 2025

Проєкт Директиви про Зелені Вимоги може бути відкликаний

Проєкт Директиви про Зелені Вимоги може бути відкликаний

Європейська Комісія пропонує відкликати проєкт Директиви про зелені заяви (Green Claims Directive) з законодавчого тріалогу. Водночас основні перемовники мають намір продовжити роботу з надією на успішне завершення та ухвалення директиви. Наразі невідомо, чи буде рішення про відкликання формально затверджено, однак це вже викликало плутанину.

Після оголошення Європейської Зеленої Угоди було проведено дослідження, яке показало, що понад половина «зелених» маркетингових тверджень в ЄС є оманливими, а до 40% взагалі не мають обґрунтування. У відповідь на результати у березні 2023 року було представлено пропозицію щодо гармонізації правил екологічного маркування та «зеленого» маркетингу. Запропонована директива передбачала запровадження мінімальних вимог до компаній та підприємців у сфері: обґрунтування, комунікації та перевірки екологічних заяв, а також зобов’язувала компанії забезпечувати достовірність таких заяв шляхом їх документування та незалежної перевірки.

Проєкт Директиви про зелені заяви був спрямований на боротьбу з недобросовісною маркетинговою практикою, так званим «greenwashing» – через документування та верифікацію екологічних тверджень, а також на підвищення прозорості компаній у комунікації з клієнтами та захист споживачів від оманливих екологічних слоганів.

Перед початком переговорів Комісія отримала запит переглянути та відкликати проєкт директиви, оскільки вона, за думкою окремих учасників ринку, накладає надмірний тягар на підприємців і суперечить цілям спрощення регулювання та підвищення конкурентоспроможності європейського бізнесу. У п’ятницю, 20 червня 2025 року, речник Комісії заявив, що «в поточній ситуації Комісія дійсно має намір відкликати цю законодавчу пропозицію». Комісія не підтвердила, чи продовжуватиме переговори з Європейським Парламентом та країнами-членами ЄС, але додала під час тріалогу, що «Європейський Парламент не просив про зупинку переговорів і поінформує про подальші кроки».

Отже, ми очікуємо на подальшу інформацію щодо Директиви про зелені заяви.

Сайт Ekotox: https://ekotox.com.ua/

Контроль безпеки праці та експорту хімічних речовин

Контроль безпеки праці та експорту хімічних речовин

Форум з дотримання законодавства ECHA (Enforcement Forum) визначив плани ЄС щодо контролю хімічних речовин. На червневому засіданні 2025 року було погоджено, що майбутні інспекції в межах проєкту REF-15 зосередяться на безпеці працівників. Також було ухвалено, що наступний пілотний проєкт стосуватиметься експорту небезпечних речовин (PIC) з ЄС.

10–12 червня 2025 року відбулося засідання Форуму з дотримання законодавства ECHA, який координує імплементацію регламентів REACH, CLP, PIC, POP та регламенту щодо біоцидних продуктів. На засіданні було погоджено новий проєкт, який визначає програму контролю хімічних речовин, їх використання, а також експорту до третіх країн.

Охорона праці

Проєкт REF-15 передбачає поєднання положень REACH та CLP з нормами законодавства про охорону праці. Інспекції будуть зосереджені переважно на промислових та виробничих підприємствах, але не виключно. Перевірки плануються на 2027–2028 роки.

У межах охорони праці інспектори перевірятимуть:

  • впровадження принципів безпечного використання речовин, зазначених у паспорті безпеки (SDS)
  • впровадження відповідних заходів з управління ризиками на робочому місці
  • дотримання вимог щодо використання дозволених речовин згідно з REACH
  • дотримання обмежень на речовини, передбачених REACH, у професійному використанні

 

Експорт хімічних речовин

Крім того, у 2026 році буде перевірятися відповідність Регламенту (ЄС) № 649/2012 щодо експорту та імпорту небезпечних хімічних речовин, зокрема:

  • Чи експортуються заборонені речовини з ЄС?
  • Чи повідомляється експорт відповідно до вимог PIC?
  • Чи затверджено експорт оператором з країни, що не входить до ЄС?

ПРОПОЗИЦІЯ EKOTOX

Якщо ви бажаєте підготуватись до майбутніх перевірок, ми пропонуємо аудит підприємства, в межах якого:

  1. складемо перелік небезпечних речовин і сумішей
  2. перевіримо наявність обмежень чи необхідності отримання дозволу згідно з REACH
  3. оцінимо потребу в реєстрації речовин згідно з REACH
  4. перевіримо відповідність паспортів безпеки (SDS)
  5. перевіримо класифікацію та маркування хімікатів
  6. визначимо роль вашої організації в ланцюгу постачання
  7. перевіримо інші аспекти відповідно до потреб вашої компанії

Зв’яжіться з нами для отримання детальнішої інформації щодо аудиту.

Сайт ECHA: https://echa.europa.eu/sl/-/next-eu-wide-reach-enforcement-project-on-safe-use-of-chemicals-in-workplaces#msdynmkt_trackingcontext=f99fc55e-d1d5-4313-a5b6-11ce22080300

Сайт Ekotox: https://ekotox.com.ua/управління-хімічними-речовинами/

Зміни до додатків Регламенту щодо косметичної продукції

Зміни до додатків Регламенту щодо косметичної продукції

Європейська Комісія в рамках програми Omnibus представила чергову пропозицію щодо внесення змін до додатків II, III, IV та V до Регламенту (ЄС) № 1223/2009 про косметичну продукцію. Ця пропозиція впроваджує висновки Наукового комітету з безпеки споживачів (SCCS) стосовно безпеки косметичних інгредієнтів, а також враховує Делегований регламент (ЄС) 2024/2564 щодо речовин, класифікованих як CMR.

21 травня 2025 року Європейська Комісія оприлюднила проєкт восьмого Omnibus-регламенту, яким вносяться зміни до Регламенту (ЄС) № 1223/2009 Європейського Парламенту та Ради від 30 листопада 2009 року про косметичну продукцію. Проєкт враховує найновіші висновки SCCS щодо безпеки певних косметичних інгредієнтів і допустимих концентрацій у різних типах продукції. Також до нього включено речовини, класифіковані як канцерогенні, мутагенні або токсичні для репродуктивної системи (CMR), відповідно до Делегованого регламенту (ЄС) 2024/2564.

Запропоновані зміни включають:

  1. Додаток II – заборона використання ще 15 косметичних речовин.
  2. Додаток III – обмеження використання срібла (CAS: 7440-22-4) та гексилсаліцилату (CAS: 6259-76-3).
  3. Додаток IV – включення срібного порошку (CAS: 7440-22-4) як барвника, дозволеного лише у помадах і тінях для повік у максимальній концентрації 0,2%.
  4. Додаток V – оновлення списку дозволених консервантів.

Наразі це лише проєкт, який ще не є обов’язковим з юридичної точки зору. Очікується, що регламент набуде чинності 1 травня 2026 року — тобто з цієї дати косметичні вироби, які не відповідають новим вимогам, не зможуть надходити на ринок ЄС.

Операторам варто підготуватись заздалегідь шляхом:

  • перевірки складу своєї продукції та оцінки відповідності запропонованим вимогам;
  • планування змін у формулах, включно з часом, необхідним для оновлення тестів, документації, подання до CPNP та маркування;
  • планування розпродажу продукції, що не відповідає вимогам, до 1 травня 2026 року, щоб уникнути витрат на утилізацію.

Проєкти регламентів Європейської Комісії можна завантажити тут:

https://docs.wto.org/dol2fe/Pages/FE_Search/ExportFile.aspx?id=315611&filename=2025/TBT/EEC/25_03493_01_e.pdf&Open=True

https://docs.wto.org/dol2fe/Pages/FE_Search/ExportFile.aspx?id=315611&filename=2025/TBT/EEC/25_03493_00_e.pdf&Open=True

Більше інформації доступно на сайті Ekotox:
https://ekotox.com.ua/косметика/

Зустріч щодо спрощення Регламенту CLP

Зустріч щодо спрощення Регламенту CLP

Європейська Комісія провела зустріч щодо спрощення Регламенту CLP з метою зменшення навантаження на компанії, особливо на малі та середні підприємства (МСП). Обговорювалися зміни в маркуванні, цифровізація, спрощення вимог до реклами та процедур повідомлення. Подані коментарі будуть використані для підготовки звіту як основи для подальших політичних рішень.

У рамках пакету ЄС зі спрощення законодавства (пакет Omnibus) Європейська Комісія вживає заходів і в хімічному секторі, спрямованих на зменшення регуляторного навантаження на бізнес та адміністрації. Спрощення має полегшити дотримання законодавства, особливо для МСП.

16 травня 2025 року Європейська Комісія організувала зустріч для обговорення можливого спрощення вимог, що накладаються новим Регламентом CLP [Регламент (ЄС) № 1272/2008 Європейського Парламенту та Ради від 16 грудня 2008 року щодо класифікації, маркування та пакування речовин і сумішей]. Комісія запросила представників промисловості, неурядових організацій та всіх зацікавлених сторін до обговорення і подання пропозицій щодо спрощення Регламенту CLP.

Під час зустрічі було піднято такі питання:

  • Новий формат етикеток – Було зазначено, що вимоги до розміру шрифту та обов’язкового вільного простору складно реалізувати при обмеженому розмірі етикетки або упаковки. Це спричиняє додаткові витрати на виготовлення дорожчих етикеток, більших упаковок, а також генерує більше відходів.
  • Цифровізація інформації – Деякі учасники підтримали заміну інформації на етикетці QR-кодами. Обговорювалося також розширення правової бази для цифрового маркування.
  • Спрощення інформації для професійних продуктів – Було зазначено, що більшість необхідної інформації вже міститься в паспортах безпеки, які доступні професійним користувачам.
  • Інформація в рекламних і маркетингових матеріалах – Було вказано на труднощі з включенням усієї інформації про небезпеку в рекламу та ризик перевантаження споживачів великою кількістю даних. Запропоновано загальну фразу: «Завжди дотримуйтесь інструкцій та інформації, зазначених на етикетці продукту.»
  • Уточнення ключових визначень – Зокрема щодо «випуску на ринок» та «надання на ринку».
  • Покращення процедур повідомлення – Обговорювалися питання повідомлення до центру отруєнь (PCN) та процес гармонізованої класифікації та маркування (CLH).
  • Обачність у класифікації сумішей – Зазначено, що експертне судження та оцінка доказів можуть призводити до непропорційної класифікації.
  • Рівень безпеки – Було наголошено, що спрощення не повинно знижувати рівень захисту споживачів і працівників.
  • Зупинити обов’язкове впровадження положень Регламенту (ЄС) 2024/2865.

Після зустрічі було запропоновано подати письмові коментарі до кінця травня. Європейська Комісія підготує звіт, який стане основою для подальших політичних рішень.

Нотатки зі зустрічі:
https://circabc.europa.eu/rest/download/1baa8979-3a3d-4bcf-ac80-89e8afad17ee?ticket=

Нові вимоги CLP:
https://ekotox.eu/changes-to-the-clp-regulation-2024-2027-and-new-obligations/

 

EkotoxInfo 2025

EkotoxInfo 2025

Актуальний випуск новин EkotoxInfo
Ми надаємо добірку важливої інформації у сфері законодавства ЄС щодо хімічних речовин і продукції, а також управління хімічними речовинами: 

Конференція «Управління хімічними речовинами – REACH 2025» відбудеться у Катовіце, Польща, 22–23 вересня 2025 року.
 

Програма заходу: 

  • Огляд Регламенту про мийні засоби 
  • REACH 2.0 
  • Новий Регламент CLP в ЄС 
  • Український REACH та CLP 
  • Нова митна реформа 
  • Безпека продукції та безпечне використання хімічних речовин 

«Управління хімічними речовинами – Конференція REACH 2025»

Катовіце, Польща, 22–23 вересня 2025 року.
Екотокс Центр у співпраці з партнером DUCC запрошують Вас на нашу Конференцію REACH 2025, яка відбудеться у Польщі 22–23 вересня 2025 року. 

Конференція REACH збирає представників бізнесу, промислових організацій, установ, інспекцій, науковців та громадських організацій в одному місці. Це чудова можливість обговорити, поділитися спостереженнями та знаннями, розглянути питання управління хімічними речовинами в умовах зростаючого регулювання з різних точок зору. 

На цьогорічній конференції планується обговорити такі теми: 

  • Огляд Регламенту REACH 2.0 
  • Нові вимоги та оновлення Регламенту CLP 
  • Огляд Регламенту про мийні засоби 
  • Нові регулювання в Україні – REACH та CLP 
  • Загальна безпека споживчих товарів – GPSR 
  • Митні реформи 

та інші теми, пов’язані з управлінням та безпекою хімічних речовин. 

Детальніша інформація та форма реєстрації доступні на нашому сайті: https://ekotoxtraining.com/events/reach-conference-2025/ 


Перегляд Регламенту про мийні засоби

Поточний перегляд очікується завершити публікацією нормативного акту наприкінці червня. Пропозиції до Регламенту включають: 

  • тести на біорозкладність інгредієнтів мийних засобів, 
  • регулювання мийних засобів на основі мікроорганізмів, 
  • зміни у лімітах Фосфору, 
  • впровадження цифрового паспорта продукту, 
  • зміни у дозуванні продукту, 
  • повідомлення про всі мийні засоби до бази даних PCN, 
  • призначення Уповноваженого Представника в ЄС. 

На конференції REACH 2025 ми обговоримо опублікований зміст перегляду Регламенту про мийні засоби, як зміни вплинуть на продукти, а також додаткові обов’язки для підприємців. 

REACH 2.0

Наразі триває робота над переглядом регламенту REACH 2.0, який планується завершити до кінця 2025 року, а пропозиції щодо змісту нормативного акту очікуються у вересні цього року. Передбачається, що перегляд включатиме: 

  • введення коефіцієнта розподілу сумішей (Mixture Allocation Factor), 
  • реєстрацію полімерів понад 1 тонну на рік, 
  • правила групування речовин, 
  • зміни у паспортах безпеки (SDS), 
  • надання інформації про SVHC у виробах, 
  • зміни у процесах авторизації та обмежень. 

Під час конференції REACH 2025 наші експерти представлять запропоновані зміни та обговорять їхній вплив на хімічну промисловість. 

Новий Регламент CLP в ЄС

На конференції REACH 2025 буде підсумовано останні зміни та обов’язки, що випливають з оновлення Регламенту CLP, зокрема: 

  • новий формат маркування, 
  • дистанційний продаж та реклама продукції, 
  • нові класи небезпеки CLP, 
  • загальні обов’язки дистриб’юторів. 

Український REACH та CLP

У зв’язку з впровадженням нового хімічного законодавства в Україні всі суб’єкти, що вводять речовини та продукти на український ринок, мають нові обов’язки. На конференції REACH 2025 ми ознайомимо з новими регулюваннями, обговоримо нові обов’язки європейських підприємців, які працюють в Україні, та розглянемо систему повідомлень про речовини і суміші та її стан. 

Нова митна реформа

Представник Митної служби представить нову регуляторну програму щодо реформування митних правил і посилення контролю хімічних товарів на кордоні. 

Безпека продукції та безпечне використання хімічних речовин

Представники контрольних органів з різних країн Європейського Союзу розкажуть про безпеку хімічних продуктів, а також порушать питання, пов’язані з директивою GPSR. 


Цікаво? Приєднуйтесь до нашої конференції REACH 2025 і дізнайтеся про майбутні зміни у законодавстві. Будьте в курсі, підготуйте свій бізнес до виконання всіх вимог та зберігайте конкурентні переваги. Зустріньтеся з представниками контрольних органів, ставте їм прямі питання, беріть участь у дискусіях і налагоджуйте контакти з фахівцями хімічного сектору. 

Участь у заході можлива як очно, так і онлайн.
https://ekotoxtraining.com/events/reach-conference-2025/ 

Каталог граничних випадків між виробами та речовинами/сумішами

Каталог граничних випадків між виробами та речовинами/сумішами

Європейське хімічне агентство (ECHA)

Каталог граничних випадків між виробами та речовинами/сумішами, опублікований Європейським хімічним агентством (ECHA), є практичним інструментом, розробленим для підтримки зацікавлених сторін у правильній класифікації продуктів відповідно до Регламенту REACH. Ця класифікація — як виріб, так  і як речовина/суміш — має вирішальне значення для визначення застосовних юридичних зобов’язань.

Призначення та сфера застосування

Каталог має на меті допомогти органам влади, виробникам, імпортерам та користувачам у оцінці продуктів, які складно класифікувати. Надаючи колекцію узгоджених випадків, вона вносить ясність у те, як застосовувати визначення REACH на практиці. Документ вважається «живим» ресурсом, який має бути періодично оновлюватися в міру оцінки нових випадків захворювання та досягнення консенсусу серед членів Прикордонної робочої групи (BWG).

Ключові особливості

  • Тематичні дослідження: У каталозі представлені реальні приклади продуктів з детальним обґрунтуванням їх класифікації як виробів або речовин/сумішей.
  • Критерії прийняття рішення: У ньому описані фактори, що враховуються при визначенні класифікації, такі як функція, форма, поверхня та дизайн продукту, які є ключовими у визначенні виробу під REACH.
  • Нормативні вказівки: Ілюструючи, як оцінюються конкретні випадки, каталог допомагає зацікавленим сторонам зрозуміти їхні зобов’язання, включаючи обов’язки з реєстрації, сповіщення та зв’язку в рамках REACH.

Приклад для «узгодженого випадку»: електронна воскова свічка з покриттям

Сценарій: Електронна воскова свічка – це пристрій, що працює від батарейок, призначений для імітації зовнішнього вигляду справжньої свічки та мерехтливого світла. Корпус зазвичай виготовляється з формованого воску, щоб нагадувати справжній матеріал свічки. Він також може бути покритий або наповнений ароматизатором (наприклад, шаром ароматизованого воску).

Проблема класифікації: Визначення того, чи слід класифікувати віск (особливо якщо він ароматизований або містить добавки) як невід’ємну частину виробу або суміш, навмисно випущену з виробу.

Оцінка ECHA:

  • Електронна свічка сама по собі однозначно є виробом, оскільки вона має певну форму, поверхню та дизайн, що визначає її функцію — випромінювати світло та імітувати свічку.
  • Восковий покриття, хоча і складається з суміші (воску, пігментів і, можливо, ароматизаторів), має форму і твердне, щоб зберегти вигляд, схожий на свічку. У цьому контексті віск також кваліфікується як частина статті.
  • Якщо свічка ароматизована, ароматизатор являє собою суміш, навмисно додану для додання запаху під час використання (пасивне вивільнення через випаровування).

Висновок: Електронна воскова свічка класифікується як виріб, який може містити речовину/суміш (наприклад, ароматизатор). Основна функція свічки – декоративна і для імітації освітлення. Аромат є другорядною функцією , яка може спричинити зобов’язання REACH, якщо його випустити.

Регуляторні наслідки:

  • Якщо ароматичні речовини відповідають критеріям речовин дуже високого занепокоєння (SVHC) і присутні в концентраціях вище 0,1% маси, тоді зобов’язання щодо повідомлення згідно зі статтею 7(2) REACH може застосовуватися.
  • Якщо аромат навмисно випущено, Стаття 7(1) REACH Також може бути актуальним, і може знадобитися реєстрація ароматичних речовин.

 

Цей випадок ілюструє важливість оцінки як основної функції продукту, так і мети визначення правильної класифікації відповідно до REACH. Правильна класифікація забезпечує дотримання регуляторних зобов’язань і сприяє безпечному використанню хімічних речовин в споживчих товарах.

ЕЧСА | Каталог граничних випадків між виробами та речовинами/сумішами

Веб-сторінка Ekotox REACH: https://ekotox.com.ua/reach/
Веб-сторінка Ekotox GPSR: https://ekotox.com.ua/gpsr/

Новий пакет спрощень

Новий пакет спрощень

Європейська комісія запропонувала новий пакет пропозицій щодо спрощення правил ЄС, підвищення конкурентоспроможності та розблокування додаткового інвестиційного потенціалу. Це є продовженням діяльності Європейського Союзу в рамках реалізації пакету спрощень під назвою «Спрощення єдиного ринку».

Ця пропозиція називається четвертим спрощеним пакетом Омнібусу і включає:

  • дворічне відтермінування імплементації нових вимог Регламенту акумуляторів,
  • спрощення правил для малого бізнесу, який імпортує або експортує продукцію, що містить фторовані парникові гази,
  • цифровізація паперових документів для надання інформації про продукцію в цифровому вигляді,
  • зменшення зобов’язань щодо обробки даних для малих та середніх підприємств – Загальний регламент про захист даних,
  • Представляємо нову категорію для людей з малою середньою капіталізацією.

Попередні 3 Омнібуси внесли зміни та спрощення, а саме:

  • у звітності зі сталого розвитку – вивести багато компаній МСП зі сфери звітності CSRD та відкласти звітність на 2 роки,
  • у механізмі коригування вуглецевих кордонів (CBAM) – звільнити малих імпортерів від зобов’язань CBAM та спростити правила для компаній, які залишаються в рамках CBAM.

Наступний пакет спрощень запланований на червень 2025 року і буде зосереджений на обороні.

Додаткова інформація: https://commission.europa.eu/news/simplification-measures-save-eu-businesses-eu400-million-annually-2025-05-21_en

 

Мікрочастинки синтетичних полімерів

Мікрочастинки синтетичних полімерів

Європейський Союз (ЄС) нещодавно прийняв обмеження, що регулює навмисне додавання синтетичних полімерних мікрочастинок (МСП) до продуктів відповідно до хімічного законодавства ЄС REACH.

Запис 78 Додатку XVII REACH: https://echa.europa.eu/documents/10162/a5eaa862-fa4d-2e18-f5a5-3bda98e09ee7

Мета цього обмеження — запобігти потраплянню МСП у навколишнє середовище.

Це обмеження забороняє продаж МСП як таких, а також продуктів, до яких навмисно додано МСП. Де це обґрунтовано, обмеження застосовуються до користувачів МСП, на яких поширюються ці нові правила.

Незважаючи на те, що існують обмеження для користувачів МСП, зобов’язання щодо звітності як перед клієнтами, так і перед органами влади все ще необхідні.

Європейська Комісія опублікувала Пояснювальний посібник

Метою Пояснювального посібника є пояснення положень та сприяння імплементації пункту 78 Додатка XVII REACH (введеного Регламентом Комісії (ЄС) 2023/2055), що обмежує використання мікрочастинок синтетичних полімерів (широко відоме як «обмеження щодо мікропластику»).

Документ містить описову частину (Частина I), набір «запитань і відповідей» (Частина II) та кілька додатків (Частина III) з робочими процесами та ілюстративними прикладами.

У Частині II зібрано відповіді (у формі запитань та відповідей), надані державам-членам та зацікавленим сторонам протягом 5,5-річного процесу, що призвів до прийняття обмеження 25 вересня 2023 року, а також протягом 3 місяців після його прийняття.

Цей документ був підготовлений технічними службами Комісії у консультації з Європейським агентством з хімічних речовин (ECHA) та державами-членами. Таким чином, він не обов’язково відображає погляди Європейської Комісії.

Його було схвалено державами-членами на основі консенсусу, за винятком питання про те, чи підпадають вироби з блискітками, нанесеними на їхню поверхню, під дію обмеження (див. Частину I, Розділ 5; Частину II, Запитання та відповіді 2.25, 17.2, 17.6, 17.7, 17.8, 19.1, 19.3; Частину III, Додаток 3, A3.3), де Австрія, Бельгія, Німеччина та Нідерланди висловили позицію, що обмеження застосовується до блискіток, які не нанесені на поверхню виробів постійно.

Пояснювальний посібник: https://webgate.ec.europa.eu/circabc-ewpp/d/d/workspace/SpacesStore/a4b3c599-db77-4210-8ca1-430e88c59bb1/file.bin

Веб-сторінки Центрів Екотокс з управління хімічними речовинами: https://ekotox.com.ua/хімічний-менеджмент/

Конференція REACH 2025: https://ekotoxtraining.com/events/reach-conference-2025/

ECHA пропонує обмеження на сполуки хрому(VI) для захисту здоров’я

ECHA пропонує обмеження на сполуки хрому(VI) для захисту здоров’я

ECHA/NR/25/11

Європейське хімічне агентство висуває пропозицію щодо загальноєвропейського обмеження на певні речовини шестивалентного хрому, Cr(VI). Мета полягає в тому, щоб зменшити шкідливий вплив цих канцерогенних хімічних речовин як на працівників, так і на громадськість.

Гельсінкі, 29 квітня 2025 р. – На прохання Європейської комісії ECHA оцінила ризики, пов’язані з певними речовинами Cr(VI) для працівників і населення, а також соціально-економічні наслідки потенційних обмежень.

Агентство дійшло висновку, що обмеження на рівні ЄС є виправданим,  оскільки речовини Cr(VI) є одними з найпотужніших канцерогенів на робочому місці та становлять серйозний ризик для здоров’я працівників. Люди, що живуть поблизу промислових об’єктів, які виділяють ці речовини в навколишнє середовище, також схильні до ризику розвитку раку легенів і кишечника.

ECHA пропонує ввести заборону на речовини Cr(VI), за винятком наступних категорій використання, коли вони відповідають визначеним обмеженням впливу на працівників та викидів у навколишнє середовище:

  • Рецептура сумішей
  • Гальванічне покриття на пластиковій підкладці
  • Гальванічне покриття на металевій підкладці
  • Використання грунтовок та інших суспензій
  • Інша обробка поверхонь
  • Функціональні добавки/допоміжні засоби для процесу

 

Сполуки хрому(VI) є відомими канцерогенами та становлять серйозний ризик для здоров’я дихальних шляхів, шкіри та внутрішніх органів, особливо на робочих місцях із тривалим впливом.

 

Вплив на галузь

Запропоновані обмеження суттєво вплинуть на такі сектори, як:

  • Металургія та обробка поверхонь:
    Використовується в гальванічному покритті та обробці металу.
  • Фарби та пігменти:
    Використовуйте як пігментні компоненти в покриттях.
  • Аерокосмічна та автомобільна промисловість:
    Використання у виробництві деталей та захисті від корозії.

Компанії, які використовують Chromium(VI), повинні почати переглядати свої ланцюжки поставок і виявляти більш безпечні альтернативи.

Конференція REACH 2025: https://ekotoxtraining.com/events/reach-conference-2025/