• +38 066 7330343
  • ekotox(at)ekotox.com.ua // 03110, Kyiv, Solomyansky district, Pirogovsky str. 19/6, Україна
Екодизайн для регулювання сталої продукції

Екодизайн для регулювання сталої продукції

Екодизайн став важливим інструментом для забезпечення сталого розвитку, спрямованого на зниження негативного впливу продукції на навколишнє середовище протягом усього життєвого циклу.

Згідно з новими підходами, регулювання сталої продукції вимагає від виробників впровадження принципів екодизайну на всіх етапах виробничого процесу. Це стосується як окремих компонентів, так і кінцевої продукції, що надходить на ринок. Виробники повинні враховувати вплив своєї продукції на довкілля з моменту видобутку сировини до утилізації відходів після використання. Екодизайн дозволяє не лише знизити шкідливий вплив на екосистеми, але й сприяє зменшенню витрат на виробництво завдяки оптимізації використання ресурсів.

Однією з ключових вимог екодизайну є забезпечення енергоефективності продукції. Це означає, що під час розробки нових виробів потрібно враховувати їх споживання енергії та шукати шляхи для його зменшення. Також важливим аспектом є можливість вторинного використання матеріалів та їх переробки після закінчення життєвого циклу продукції.

Законодавство Європейського Союзу щодо екодизайну сталої продукції визначає рамки, в яких виробники зобов’язані діяти, забезпечуючи відповідність своєї продукції екологічним стандартам.

  1. Енергоефективність продукції
  2. Оптимізація використання ресурсів
  3. Переробка та повторне використання
  4. Довговічність та ремонтопридатність
  5. Зменшення впливу на довкілля
  6. Інновації та сталість

Ці пункти підкреслюють важливість екодизайну як інструменту для створення продукції, яка відповідає сучасним вимогам сталого розвитку та збереження довкілля.

 

Регламент щодо екодизайну для сталої продукції (ESPR) набув чинності 18 липня 2024 року. ESPR має на меті значно покращити циклічність, енергоефективність та інші аспекти екологічної сталості продукції, що розміщується на ринку ЄС.

Regulation – EU – 2024/1781 – EN – EUR-Lex (europa.eu)


Хімічний Менеджмент:https://ekotox.com.ua/хімічний-менеджмент/

REACH Конференція 2024: https://ekotoxtraining.com/events/reach-conference-2024/

 

Затвердження Технічного Регламенту на косметичну продукцію в Україні

Затвердження Технічного Регламенту на косметичну продукцію в Україні

Технічний регламент на косметичну продукцію розроблено на основі Регламенту (ЄС) № 1223/2009 про косметичну продукцію, прийнятого 30 листопада 2009 року. Цей регламент визначає вимоги до безпеки, якості та маркування косметичних засобів, що потрапляють на ринок України, і відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України № 65 від 20 січня 2021 року, він набирає чинності 3 серпня 2024 року. Надання на ринку косметичної продукції, яка була введена в обіг до 3 серпня 2026 року, не може бути заборонено або обмежено через невідповідність такої косметичної продукції вимогам затвердженого цією постановою ТР.

 

Мета технічного регламенту полягає в забезпеченні високого рівня захисту споживачів шляхом встановлення чітких і однозначних вимог до косметичної продукції. Він охоплює всі аспекти, пов’язані з виготовленням, маркуванням, тестуванням і продажем косметичних засобів.

Основні положення регламенту включають:

  1. Безпека продукції: Вимоги до складу косметичних засобів, щоб запобігти можливим шкідливим ефектам для здоров’я споживачів. Продукція повинна проходити токсикологічні та інші види тестування для підтвердження її безпеки.
  2. Маркування і упаковка: Чітке і зрозуміле маркування, яке включає всі необхідні відомості про склад, інструкції з використання, дату виготовлення та термін придатності.
  3. Декларація відповідності: Виробники і імпортери повинні надати документи, що підтверджують відповідність їх продукції всім встановленим стандартам та вимогам.
  4. Контроль якості: Встановлюються правила для проведення контролю якості на всіх етапах виробництва та постачання косметичних засобів.
  5. Вимоги до рекламних матеріалів: Забороняються недостовірні або оманливі твердження про властивості продукції, що можуть ввести споживачів в оману.

Згідно з новими нормами, кожен косметичний засіб має бути ретельно перевірений і сертифікований, щоб забезпечити відповідність високим стандартам безпеки та якості. Цей регламент допоможе споживачам краще орієнтуватися у виборі косметичних продуктів та забезпечить більшу прозорість на ринку.

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/65-2021-%D0%BF#Text


Косметична продукція: https://ekotox.com.ua/%d0%ba%d0%be%d1%81%d0%bc%d0%b5%d1%82%d0%b8%d0%ba%d0%b0/
REACH Конференція 2024: https://ekotoxtraining.com/events/reach-conference-2024/

Україна впроваджує Регламент REACH: реєстрація приймається з 2026 року

Україна впроваджує Регламент REACH: реєстрація приймається з 2026 року

Україна офіційно прийняла регламент REACH, що стало значним кроком у приведенні стандартів хімічної безпеки у відповідність до стандартів Європейського Союзу. Цей крок вимагає від компаній, що працюють в Україні, реєстрації своїх хімічних речовин, забезпечуючи наявність повної інформації про безпеку та використання цих речовин.

Важливі терміни реєстрації:

  • 1 жовтня 2026 року:
    • речовин на ≥1 000 т/рік
    • Речовини CMR (категорія 1А та 1В) по ≥1 т/рік
    • Речовини, дуже токсичні для водних організмів (гострі або хронічні) при ≥100 т/рік
  • 1 червня 2028 року:
    • речовин по 100 – 1 000 т/рік
  • 1 березня 2030 року:
    • Речовини по 1 – 100 т/рік

 

Регламент REACH: Абревіатура REACH розшифровується як реєстрація, оцінка, авторизація та обмеження хімічних речовин. Це всеосяжний регламент ЄС, спрямований на захист здоров’я людей та навколишнього середовища від ризиків, пов’язаних з хімічними речовинами.

Графік реєстрації: Компанії в Україні повинні розпочати процес реєстрації, з усіма необхідними реєстраціями до 2026 року. Цей графік надає компаніям чіткі рамки для дотримання вимог.

Сфера застосування та вплив: Регламент поширюється на всі хімічні речовини, що виробляються, імпортуються або використовуються в Україні. Це включає хімічні речовини, що використовуються в промислових процесах, а також ті, що містяться в повсякденних продуктах, таких як засоби для чищення, фарби та предмети, такі як одяг і меблі.

Переваги: Впроваджуючи REACH, Україна прагне покращити здоров’я населення та захист довкілля. Регламент сприяє безпечнішому поводженню з хімічними речовинами, зменшує кількість небезпечних речовин і заохочує використання більш безпечних альтернатив.

 

Що це означає для бізнесу:

  • Вимоги до відповідності: Компанії повинні виявляти та управляти ризиками, пов’язаними з речовинами, які вони виробляють та продають в Україні.
  • Обмін даними: компаніям потрібно буде ділитися даними про властивості та використання своїх речовин, а також вказівками щодо безпечного поводження.
  • Нормативна підтримка: Підприємства можуть звернутися за допомогою та детальними інструкціями до українських регуляторних органів, щоб переконатися, що вони відповідають вимогам REACH.

Це рішення свідчить про зобов’язання України підвищувати стандарти хімічної безпеки та інтегруватися з європейськими нормами, що в кінцевому підсумку сприяє створенню безпечнішого середовища для своїх громадян та екосистем.

 

https://mepr.gov.ua/wp-content/uploads/2024/07/Tehnichnyj-reglament-shhodo-bezpechnosti-himichnoyi-produktsiyi.pdf

Перевірка МСП та адміністративні збори за заявки на спільну авторизацію

Перевірка МСП та адміністративні збори за заявки на спільну авторизацію

ECHA/NR/24/20

Гельсінкі, 23 липня 2024 р . – Відповідно до нових положень, затверджених Європейською комісією, Європейське хімічне агентство (ECHA) тепер видаватиме лише один адміністративний збір за спільні заявки на отримання дозволу, які включають заявників із неправильно задекларованими розмірами компаній. Ця політика застосовується, навіть якщо кілька заявників неправдиво стверджують, що є мікро-, малими або середніми підприємствами (МСП).

Адміністративний збір залежатиме від розміру найбільшого заявника в межах спільної групи заявок. Це узгоджується зі структурою зборів, викладеною в Імплементаційному положенні Комісії про збори та збори, що підлягають сплаті ECHA. Головний заявник отримає рахунок-фактуру. Якщо всі заявники точно вказали розміри своєї компанії, адміністративний збір не стягуватиметься.

Крім того, визначення «фінансової вигоди» було змінено, щоб включити перевірку ex-ante, яка відбувається перед видачею рахунку-фактури. Оскільки МСП отримують вигоду від нижчих комісій, «фінансова вигода» означає суму зборів, яких вдалося уникнути через неправдиву або неповну інформацію.

Рівні адміністративного збору та інші положення залишаються незмінними. Переглянуте та консолідоване рішення Правління ECHA, підтверджене Комісією, набуває чинності з 22 липня 2024 року.

 

Сторінок ECHA: https://echa.europa.eu/sk/-/sme-verification-only-one-administrative-charge-for-joint-application-for-authorisation-1

Конференція REACH 2024: https://ekotoxtraining.com/events/reach-conference-2024/

Рухомий список (груп) речовин для обмеження оновлення Додаток I до Дорожньої карти обмежень в рамках Стратегії сталого розвитку хімічних речовин SWD (2022) 128 фінал

Рухомий список (груп) речовин для обмеження оновлення Додаток I до Дорожньої карти обмежень в рамках Стратегії сталого розвитку хімічних речовин SWD (2022) 128 фінал

Змінена версія 1 липня 2024 р.

Визначення пулу: Pool 0 містить речовини, які вже включені до Реєстру намірів (RoI) для обмежень 1. Та якщо Комісія звернулася до ECHA з проханням підготувати досьє на обмеження. Вже подані обмежувальні досьє не входять до Pool 0, але наведені в Додатку 1.

 

  • Pool 0 – Стаття 69.2 ECHA;
  • Pool 0 – Держави-члени;
  • Pool 1 – Очікуваний запит Комісії до ECHA;
  • Pool 1 – Стаття 69.2 ECHA;
  • Pool 1 – Держави-члени.

 

Додаток II – Групи речовин, що підлягають оцінці з обмеженням як потенційний варіант регуляторного управління

У Додатку II перелічені речовини, які підлягають оцінці з обмеженнями як потенційний варіант регуляторного управління. На даний момент ще не прийнято рішення про те, чи буде підготовлено обмеження, а також про те, хто подає досьє (держава-член або ECHA від імені Комісії). Додаток II також слугує списком для розробки пріоритетів органів влади щодо майбутніх досьє на обмеження. Аналогічно до пулу 1, для деяких (груп) речовин класифікація відповідно до Регламенту CLP або ідентифікація SVHC за REACH може бути наступною регуляторною дією, за якою потенційно послідує обмеження.

 

Речовини перелічені в Додатку II з різних причин. До нього входять (групи) речовин, для яких:

– Оцінка регуляторних потреб ECHA передбачає обмеження як потенційний варіант регуляторного управління;

– ECHA, відповідно до статті 69(2), визначила обмеження як регулятивну подальшу дію;

– Попередні оцінки держав-членів, Комісії або робочих груп за участю держав-членів, Комісії та ECHA свідчать про те, що обмеження потенційно може бути адекватним варіантом регуляторного управління;

– Звіти про огляди або попередні оцінки вказують на те, що може бути необхідним перегляд обмеження (наприклад, свинець у споживчих товарах; нікель у виробах, призначених для прямого та тривалого контакту зі шкірою).

 


Сторінка ECHA: Рухомий список (груп) речовин для обмеження оновлення Додаток I до Дорожньої карти обмежень відповідно до Стратегії сталого розвитку хімічних речовин SWD (2022)128

Управління хімічними речовинами: https://ekotox.com.ua/хімічний-менеджмент/

Конференція REACH 2024: https://ekotoxtraining.com/events/reach-conference-2024/

ECHA додає одну небезпечну хімічну речовину до списку кандидатів

ECHA додає одну небезпечну хімічну речовину до списку кандидатів

ECHA/NR/24/19

Список речовин, що викликають дуже серйозне занепокоєння (SVHC) тепер містить 241 запис щодо хімічних речовин, які можуть завдати шкоди людям або навколишньому середовищу. Компанії несуть відповідальність за управління ризиками, пов’язаними з цими хімічними речовинами, і надання клієнтам і споживачам інформації про їх безпечне використання. 

Гельсінкі, 27 червня 2024 р. – Нещодавно додана хімічна речовина, біс(α,α-диметилбензил) пероксид, є токсичною для розмноження та використовується як допоміжний засіб для обробки, наприклад, як антипірен.

Записи, додані до списку кандидатів 27 червня 2024 року:

Державний комітет (MSC) ECHA підтвердив додавання цієї речовини до списку кандидатів. Зараз список містить 241 запис – деякі з них є групами хімічних речовин, тому загальна кількість хімічних речовин, що зазнали впливу, є вищою.

У майбутньому ця речовина може бути включена до Списку авторизації. Якщо речовина є в цьому списку, компанії не можуть використовувати її, якщо вони не подадуть заявку на отримання дозволу, а Європейська комісія не дозволить її подальше використання.

 

Інші речовини

Угода MSC про пошук процесу ідентифікації трифенілфосфату (TPhP; EC No 204-112-2) як SVHC було передбачено на червневому засіданні комітету. Однак, проконсультувавшись із членами комітету та заявником досьє, ECHA вирішила призупинити процес пошуку угоди щодо цієї речовини, оскільки за кілька днів, що передували засіданню, з’явилася значна нова інформація.

Це призупинення гарантує, що новонадані дані будуть належним чином оцінені та враховані в процесі ідентифікації SVHC. Це виняткова домовленість, яка застосовується лише в умовах, характерних для цього випадку.

 

 

Сторінка ECHA: https://echa.europa.eu/-/echa-adds-one-hazardous-chemical-to-the-candidate-list#msdynttrid=N0zVFDbMRTKfGVaH4osGa6nKyqwRxSDOrRRJYpbKqkw

Конференція REACH 2024: https://ekotoxtraining.com/events/reach-conference-2024/

Інспектори перевірятимуть класифікацію та маркування сумішей у продуктах

Інспектори перевірятимуть класифікацію та маркування сумішей у продуктах

ECHA/NR/24/18

Форум з правозастосування ECHA погодився на новий загальноєвропейський проект, спрямований на перевірку того, щоб небезпечні суміші, присутні в продуктах, таких як освіжувачі повітря або електронні сигарети, були класифіковані, марковані та упаковані належним чином, щоб захистити споживачів і дітей від хімічної небезпеки.

Гельсінкі, 17 червня 2024 р. – Метою перевірок у новому проєкті REF-14 є захист здоров’я людей шляхом забезпечення дотримання вимоги класифікації та маркування небезпечних сумішей. Перевірки включатимуть споживчі товари, які широко доступні на ринку та містять небезпечні суміші, такі як нікотинові продукти з гостро токсичними речовинами або освіжувачі повітря, що містять сенсибілізуючі або подразнюючі речовини.

Правоохоронні органи зазначили, що ці продукти іноді не класифікуються та не маркуються, щоб інформувати споживачів про небезпеку та про те, як їх безпечно використовувати. Вони також іноді зустрічаються без застібки, захищеної від дітей, що може призвести до оголення дітей.

Інспектори перевірятимуть, чи виконують постачальники цієї продукції свої обов’язки відповідно до регламенту CLP, включаючи класифікацію та маркування, а також вимоги до упаковки та кріплення із захистом від дітей. Вони також перевірятимуть повідомлення до токсикологічних центрів та паспорти безпеки сумішей. Проєкт REF-14 буде підготовлено у 2025 році, а перевірки очікуються у 2026 році.

 

 

Сторінка ECHA: https://echa.europa.eu/-/inspectors-will-check-classification-and-labelling-of-mixtures-in-products#msdynttrid=RMMeVoU9HyYV16pRIb3XbOnACFkvaT6-vZtCd3gaNoc

Конференція REACH 2024: https://ekotoxtraining.com/events/reach-conference-2024/

EkotoxInfo 06/2024

EkotoxInfo 06/2024

 

Пропонуємо ознайомитися з актуальним випуском новин ЕкотоксІнфо. У короткому викладі подій у сфері законодавства та управління хімічними речовинами ви знайдете такі теми:

 

  • Наноматеріали в косметичних продуктах
  • Розширення огляду ЄС біоцидних активних речовин
  • Перегляд Директиви ЄС про упаковку та відходи упаковки
  • Концепція основного використання в законодавстві ЄС, що стосується хімічних речовин
  • Обмеження виробництва, введення в обіг та використання пер- та поліфторалкільних речовин (PFAS)
  • Пропозиція щодо обмеження хрому (VI), щоб охопити більше речовин
  • Речовини октаметилциклотетрасилоксану (D4), декаметилциклопентасилоксану (D5) та додекаметилциклогексасилоксану (D6), обмежені відповідно до Регламенту про Комісію ЄС
  • Надсилання подальших повідомлень користувача про авторизоване використання
  • Конференція REACH 2024 відбудеться у Братиславі 15-16 жовтня 2024 року

 

  • Наноматеріали в косметичних продуктах

РЕГЛАМЕНТ КОМІСІЇ (ЄС) 2024/858 (14 березня 2024 р.) Регламенту Європейського Парламенту та Ради 1223/2009/ЄС щодо сополімеру стиролу/акрилату, сополімеру стиролу/акрилату натрію, міді, колоїду міді, гідроксиапатиту, про модифікацію золота, колоїду золота, тіоетиламіногіалуронової кислоти золота, колоїду золота ацетилгептаптептиду-9, платини, колоїду платини, колоїду платини-17 платини та колоїдних наноматеріалів срібла в косметичних продуктах.

Сторінки новин Ekotox: https://ekotox.com.ua/news/єс-модифікує-використання-наноматеріалів-у-косметичних-продуктах

Веб-сторінки косметики Ekotox: https://ekotox.com.ua/косметика

  • Розширення огляду ЄС біоцидних активних речовин

ДЕЛЕГОВАНИЙ РЕГЛАМЕНТ КОМІСІЇ (ЄС) 2024/1398 від 14 березня 2024 року

Новини Екотоксу: https://ekotox.com.ua/news/очікуване-продовження-огляду-єс

Веб-сторінки біоцидних продуктів Ekotox: https://ekotox.com.ua/біоциди/

 

  • Перегляд Директиви ЄС про упаковку та відходи упаковки

Запропонований регламент встановлюватиме положення щодо сталого розвитку (наприклад, щодо речовин, що викликають занепокоєння, придатності для переробки, а також обов’язкового вмісту вторинної сировини та мінімізації упаковки); маркування, маркування та інформація (наприклад, про склад матеріалу упаковки); зобов’язання для суб’єктів господарювання (наприклад, заборона певних форматів упаковки та встановлення цільових показників повторного використання та заправки); управління відходами упаковки та упаковки (наприклад, цілі щодо скорочення відходів упаковки, а також системи зберігання та повернення одноразових пластикових пляшок для напоїв та металевих контейнерів для напоїв); та зелені публічні закупівлі.

Новини Екотоксу: https://ekotox.com.ua/news/перегляд-директиви-єс-про-упаковку-та-відходи-упаковки/

Веб-сторінка ЄП: https://www.europarl.europa.eu/news/en/press-room/20240419IPR20589/new-eu-rules-to-reduce-reuse-and-recycle-packaging

Веб-сторінка Ekotox Chemicals Management:https://ekotox.com.ua/хімічний-менеджмент/

  • Концепція основного використання в законодавстві ЄС, що стосується хімічних речовин

Концепція основного використання в законодавстві ЄС, що стосується хімічних речовин, є структурою, розробленою для визначення, коли використання певних речовин є необхідним для суспільних потреб. Він спрямований на те, щоб збалансувати проблеми здоров’я, безпеки та навколишнього середовища з вимогами суспільства. Ця концепція передбачає визначення способів використання, які мають вирішальне значення для здоров’я, безпеки або функціонування суспільства, а також оцінку доступності альтернатив.
За допомогою структурованих оцінок можна відфільтрувати несуттєві види використання, що спрощує регуляторні процеси та сприяє переходу до безпечніших альтернатив. Реалізація цієї концепції вимагає ретельного розгляду конкретних критеріїв та процедур в рамках окремих законодавчих рамок для забезпечення її ефективності та застосовності в різних секторах.

Новини Екотокс:https://ekotox.com.ua/news/концепція-основного-використання-єс/

Веб-сторінки Ekotox REACH: https://ekotox.com.ua/reach-реєстрація-авторизація/

 

  • Обмеження виробництва, введення в обіг та використання пер- та поліфторалкільних речовин (PFAS)

ПФАС є або в кінцевому підсумку перетворюються на стійкі речовини, що призводить до незворотного впливу та накопичення навколишнього середовища. Через їх розчинність у воді та рухливість у ЄС відбувається забруднення поверхневої, ґрунтової та питної води та ґрунту.

Однією з основних суспільних проблем є незворотність забруднення, а також ендокринні руйнівні ефекти, канцерогенність, токсичність для розмноження, вплив на імунну систему та метаболізм ліпідів для широкого спектру PFAS.

Універсальна пропозиція щодо обмеження PFAS знаходиться на стадії законодавчих процедур

Новини Екотоксу: https://ekotox.com.ua/news/обмеження-виробництва-pfas/

Веб-сторінка Ekotox Chemicals Management: https://ekotox.com.ua/хімічний-менеджмент/

  • Пропозиція щодо обмеження хрому (VI), щоб охопити більше речовин

Європейська комісія звернулася до ECHA з проханням розширити сферу дії пропозиції щодо обмеження REACH, щоб охопити щонайменше 12 речовин хрому (VI).

Новини Екотоксу: https://ekotox.com.ua/news/пропозиція-обмеження-хрому-vi/

Веб-сторінки авторизації Ekotox REACH:  https://ekotox.com.ua/reach-реєстрація-авторизація/

  • Речовини октаметилциклотетрасилоксану (D4), декаметилциклопентасилоксану (D5) та додекаметилциклогексасилоксану (D6), обмежені відповідно до Регламенту про Комісію ЄС

РЕГЛАМЕНТ КОМІСІЇ (ЄС) 2024/1328 від 16 травня 2024 року

Новини Ekotox: https://ekotox.com.ua/news/речовини-d4-d5d-d6/

Веб-сторінки Ekotox Chemicals Management: https://ekotox.com.ua/хімічний-менеджмент/

  • Надсилання подальших повідомлень користувача про авторизоване використання

Подальші користувачі речовини, занесеної до Списку авторизації (Додаток XIV), які використовують її відповідно до дозволу, наданого постачальнику далі по вашому ланцюжку постачання, повинні повідомити ECHA про таке використання.

Новини Екотоксу:https://ekotox.com.ua/news/авторизоване-використання/

Веб-сторінки авторизації Ekotox REACH: https://ekotox.com.ua/reach-реєстрація-авторизація/

  • Конференція REACH 2024

Конференція REACH 2024 відбудеться у Братиславі 15-16 жовтня 2024 року

Конференція REACH 2024 організовується в чотирнадцятий раз, об’єднуючи лекторів та учасників з різних секторів промисловості, органів влади, наукових кіл та інших зацікавлених сторін.

Тепер хімічне законодавство ЄС досягло важливої віхи, визначеної новою політикою Хімічної стратегії сталого розвитку в рамках Європейського промислового курсу, що доповнює Зелений курс. Управління всіма новими вимогами буде складним завданням для всіх учасників.

Веб-сторінка конференції REACH 2024: https://ekotoxtraining.com/events/reach-conference-2024/

—————————————————————————————————————————

EKOTOX CENTERS – консалтингово-консультативна група, орієнтована насамперед на законодавчі вимоги ринку ЄС щодо продуктів (виробів), сумішей та хімічних речовин, оцінку небезпеки та ризиків. Ми охоплюємо широкий спектр регуляторних сфер, щоб допомогти нашим клієнтам відповідати конкретним вимогам до своєї продукції на ринку ЄС.

ЦЕНТРИ ЕКОТОКС:

Ekotox Угорщина Kft., УГОРЩИНА

CENTRUL EKOTOX S.R.L. РУМУНІЯ

Centrum Ekotoksykologiczne Sp. z o.o., ПОЛЬЩА

Ekotoxikologické centrum CZ s.r.o., ЧЕХІЯ

Ekotoxikologické centrum Bratislava s.r.o., СЛОВАЧЧИНА

ЕКОТОКС ЦЕНТР УКРАЇНА, ТОВ «Екотокс Центр Україна», УКРАЇНА

————————————————————————————————————————

Консультаційна підтримка ЕКОТОКС ЦЕНТРІВ  https://ekotox.com.ua/

Онлайн-консультації, тренінги та вебінари: https://ekotoxtraining.com/

 

Обмеження виробництва, введення в обіг та використання  поліфторалкільних речовин (PFAS)

Обмеження виробництва, введення в обіг та використання поліфторалкільних речовин (PFAS)

PFAS є або в кінцевому підсумку перетворюються на стійкі речовини, що призводить до незворотного впливу та накопичення навколишнього середовища. Через їх розчинність у воді та рухливість у ЄС відбувається забруднення поверхневої, ґрунтової та питної води та ґрунту.

Однією з основних суспільних проблем є незворотність забруднення, а також ендокринні руйнівні ефекти, канцерогенність, токсичність для розмноження, вплив на імунну систему та метаболізм ліпідів для широкого спектру ПФАС.

Пропозиція щодо універсальних обмежень PFAS перебуває на стадії законодавчого процесу:

Комітети ECHA з оцінки ризиків та соціально-економічного аналізу збираються в червні, щоб обговорити:

* Металопокриття та виготовлення виробів з металу; і

* Додаткове обговорення небезпек (тільки RAC).


Вересневі засідання RAC та SEAC у вересні 2024 року:PFAS

* Текстиль, оббивка, шкіра, одяг, килими (TULAC);

* Матеріали, що контактують з харчовими продуктами та упаковка; і

* Нафта і гірничодобувна промисловість.

Подані обмеження на розгляд: https://echa.europa.eu/restrictions-under-consideration/-/substance-rev/72301/term

Веб-сторінки ECHA PFAS: https://echa.europa.eu/hot-topics/perfluoroalkyl-chemicals-pfas

Веб-сторінки Ekotox Chemicals Management: https://ekotox.com.ua/хімічний менеджмент/

Веб-сайт конференції REACH 2024: https://ekotoxtraining.com/events/reach-conference-2024/

Очікуване продовження огляду ЄС біоцидних активних речовин

Очікуване продовження огляду ЄС біоцидних активних речовин

ДЕЛЕГОВАНИЙ РЕГЛАМЕНТ КОМІСІЇ (ЄС) 2024/1398 від 14 березня 2024 року

Забезпечує продовження робочої програми систематичного огляду всіх існуючих діючих речовин, що використовуються в біоцидних продуктах, ініційованої відповідно до статті 16(2) Директиви 98/8/ЄС Європейського Парламенту та Ради.

Робоча програма, яка має бути реалізована, запланована на 31 грудня 2024 року, однак її реалізація значно затримується через ресурси держав-членів, технічні проблеми, що виникають, та розробку настанов, а також запровадження нових наукових критеріїв, створених для визначення властивостей, що руйнують ендокринну систему.

Враховуючи, що робоча програма не буде реалізована до 31 грудня 2024 року, необхідно продовжити її термін до 2030 року, що Комісія вважає доцільним.

 

РЕГЛАМЕНТ КОМІСІЇ (ЄС):  eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/PDF/?uri=OJ:L_202401398

Веб-сторінка Ekotox Biocides: https://ekotox.eu/biocides/