• +38 066 7330343
  • ekotox(at)ekotox.com.ua // 03110, м. Київ, Солом'янський р-н., вул. Кочура Григорія буд. 19 корпус 6
Новий регламент ЄС (2025/351) щодо пластикових матеріалів, що контактують з харчовими продуктами

Новий регламент ЄС (2025/351) щодо пластикових матеріалів, що контактують з харчовими продуктами

Регламент Комісії (ЄС) 2025/351 вносить зміни до кількох існуючих нормативних актів ЄС щодо матеріалів, що контактують з харчовими продуктами, включаючи Регламент (ЄС) No 10/2011 про пластикові матеріали та Регламент (ЄС) 2022/1616 щодо переробленого пластику. Він також вносить зміни до Регламенту (ЄС) No 2023/2006 щодо належної виробничої практики з акцентом на перероблений пластик і контроль якості у виробництві.

Вимоги до чистоти

Речовини, що використовуються у виробництві пластмас, повинні відповідати високим стандартам чистоти. Вони повинні відповідати своїй ідентичності, містити лише мінімальну кількість ненавмисно доданих речовин (NIAS) та проходити оцінку ризиків. Ці речовини повинні або відповідати специфікаціям або обмеженням, або проходити токсикологічні оцінки, або забезпечувати неперевищення міграційних лімітів. Документація, що підтверджує чистоту, повинна бути в наявності у компетентних органів.

Природні речовини, такі як матеріали UVCB (речовини невідомого або змінного складу, продукти складної реакції або біологічні матеріали), можуть використовуватися в первісному вигляді за умови, що вони не містять речовин, що змінюють їх ідентичність.

Біоцидні речовини

Біоцидні речовини, дозволені відповідно до Регламенту (ЄС) No 528/2012 для продукту 4 (продукти для харчової та кормової зони), можуть використовуватися як добавки до пластикових матеріалів, призначених для контакту з харчовими продуктами, як відступ від переліку дозволених речовин Союзу.

Перероблений пластик і багаторазове використання

Перероблений пластик можна використовувати в матеріалах, що контактують з харчовими продуктами, якщо вони відповідають суворим умовам, включаючи належний збір і дотримання обмежень міграції. Що стосується матеріалів, призначених для багаторазового контакту з харчовими продуктами, їх конструкція повинна запобігати посиленій міграції з часом.

Нові вимоги до маркування

Регламент вводить нові правила маркування, включаючи інструкції щодо запобігання псуванню та неправильному використанню для виробів багаторазового використання. Крім того, матеріали, які ще не контактують з їжею, повинні містити інструкції з використання, які детально описують обмеження щодо типів їжі, часу контакту, температури або умов нагрівання. Національні закони можуть встановлювати ліміти міграції для матеріалів, на які не поширюється дія цього регламенту.

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX:32025R0351

 

Угода про чисту промисловість

Угода про чисту промисловість

(26 лютого 2025 р., Брюссель)

План конкурентоспроможності ЄС та декарбонізації

Президентка Урсула фон дер Ляєн заявила: «Європа – це не лише континент промислових інновацій, а й континент промислового виробництва. Однак попит на чисту продукцію сповільнився, а частина інвестицій перемістилася в інші регіони. Ми знаємо, що на шляху наших європейських компаній все ще стоїть занадто багато перешкод – від високих цін на енергоносії до надмірного регуляторного навантаження. Угода про чисту промисловість має на меті розірвати зв’язки, які все ще стримують наші компанії, і зробити чітке бізнес-обґрунтування для Європи».

Єврокомісія також вживає заходів, щоб зробити наше регуляторне середовище більш ефективним, одночасно зменшуючи бюрократичні перешкоди для бізнесу. Сьогоднішні заходи є результатом активної взаємодії з лідерами галузі, соціальними партнерами та громадянським суспільством у контексті Антверпенської декларації для Європейської промислової угоди та діалогів Європейської комісії щодо чистого переходу.

https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/ip_25_550

Основні елементи угоди про чисту промисловість

Доступна енергія

Доступна енергія – основа конкурентоспроможності. Щоб знизити рахунки за електроенергію для промисловості, бізнесу та домогосподарств, одночасно сприяючи переходу до низьковуглецевої економіки, Єврокомісія прийняла План дій щодо доступної енергії, який:

  • прискорити впровадження чистої енергії, прискоривши електрифікацію
  • доповнити внутрішній енергетичний ринок фізичними взаємоз’єднаннями
  • використовувати енергію ефективніше та зменшити залежність від імпортованого викопного палива.

Підвищення попиту на екологічно чисті продукти

Закон про прискорення промислової декарбонізації збільшить попит на екологічно чисті продукти, вироблені в ЄС, шляхом впровадження критеріїв сталості, стійкості та «зроблено в Європі» у державних та приватних закупівлях.

Єврокомісія також перегляне Рамкову програму державних закупівель у 2026 році, щоб запровадити критерії сталості, стійкості та європейських преференцій у державних закупівлях для стратегічних секторів.

Фінансування чистого переходу

Угода про чисту промисловість дозволить мобілізувати понад 100 мільярдів євро на підтримку екологічно чистого виробництва, виробленого в ЄС. Комісія зобов’язана:

  • прийняти нову рамкову програму державної допомоги Clean Industrial Deal для прискорення затвердження державної допомоги для розгортання відновлюваних джерел енергії, декарбонізації промисловості та забезпечення достатньої виробничої потужності чистих технологій.
  • зміцнити Інноваційний фонд та запропонувати Банк промислової декарбонізації, спрямований на фінансування у розмірі 100 мільярдів євро на основі наявних коштів у Інноваційному фонді, додаткових надходжень від частин СТВ, а також перегляду InvestEU.
  • запустити спеціальний конкурс у рамках програми «Горизонт Європа» для стимулювання досліджень та інновацій у цих сферах
  • внести зміни до Регламенту InvestEU, щоб збільшити розмір фінансових гарантій, які InvestEU може надати для підтримки інвестицій. Це, у свою чергу, дозволить мобілізувати до 50 мільярдів євро на розгортання чистих технологій, чисту мобільність та скорочення відходів.

Циркулярність і доступ до матеріалів

Критична сировина є ключовою для нашої галузі. ЄС має забезпечити доступ до таких матеріалів та зменшити залежність від ненадійних постачальників. Інтеграція циркулярності в нашу стратегію декарбонізації має вирішальне значення для максимального використання обмежених ресурсів ЄС. Комісія зобов’язана:

  • створити механізм, який дозволить європейським компаніям об’єднатися та агрегувати свій попит на критично важливу сировину
  • створити Центр критично важливих сировинних матеріалів ЄС для спільної закупівлі сировини від імені зацікавлених компаній, що створить економію на масштабі та надасть більше важелів впливу для переговорів щодо кращих цін та умов
  • прийняти Закон про циркулярну економіку у 2026 році, щоб прискорити циркулярний перехід і забезпечити ефективне використання та повторне використання дефіцитних матеріалів, зменшити нашу глобальну залежність і створити високоякісні робочі місця. Мета полягає в тому, щоб до 2030 року мати 24% матеріалів циркулярного циклу.

Дії в глобальному масштабі

ЄС як ніколи потребує надійних глобальних партнерів. На додаток до поточних та нових торговельних угод, Комісія:

  • запуск перших партнерств у сфері чистої торгівлі та інвестицій для диверсифікації ланцюжків поставок та укладання взаємовигідних угод
  • забезпечити економічну безпеку та стійкість промисловості ЄС в умовах глобальної конкуренції та геополітичної невизначеності за допомогою низки торговельних, оборонних та інших інструментів
  • спростити та зміцнити Механізм коригування вуглецевих кордонів – інструмент ЄС для встановлення справедливої ціни на вуглець, що викидається під час виробництва вуглецевомістких товарів.

Навички та якісна робота

Робоча сила ЄС повинна володіти необхідними навичками для підтримки переходу до низьковуглецевої економіки, включаючи навички чистих технологій, цифровізації та підприємництва.

Комісія створить Профспілку навичок, яка інвестує в працівників, розвиває навички та створює якісні робочі місця.

Erasmus+ посилить освітні та навчальні програми для розвитку кваліфікованої та адаптивної робочої сили, а також вирішення проблеми нестачі кваліфікованих кадрів у ключових секторах, надавши фінансування до 90 мільйонів євро.

Угода про чисту промисловість також буде зосереджена на горизонтальних стимулах, необхідних для конкурентоспроможної економіки:

  • різання бюрократичної тяганини,
  • повною мірою використовуючи масштаби Єдиного ринку,
  • сприяння створенню якісних робочих місць,
  • краща координація політик на рівні ЄС та на національному рівні.

https://commission.europa.eu/topics/eu-competitiveness/clean-industrial-deal_en

Веб-сторінки Ekotox з питань поводження з хімічними речовинами: https://ekotox.com.ua/хімічний-менеджмент/

Регулювання косметики – Публічна консультація

Регулювання косметики – Публічна консультація

Європейська комісія запустила процес оцінювання Регламенту щодо косметики, який проводиться в рамках Програми регулювання придатності та продуктивності REFIT. Результатом оцінювання є вказівка на те, які елементи та сфери регулювання добре працюють і які необхідно змінити та адаптувати до змін, пов’язаних із Зеленим курсом або цифровою та зеленою трансформацією, а також чи виконує поточне наповнення регулювання свою роль.

Напрямки цієї оцінки пов’язані з:

  • сфера застосування нормативно-правового акта,
  • правильність визначень, що містяться в тексті,
  • оцінка ризику інгредієнтів з потенційно підвищеним ризиком та застосування загального підходу до ризику,
  • маркування косметичної продукції,
  • можливість зменшення адміністративного навантаження та спрощення регулювання,
  • відповідність іншим нормативним актам, включаючи REACH та CLP,
  • міжнародна торгівля та конкурентоспроможність галузі.

 

Публічні консультації триватимуть 4 тижні до 21 березня 2025 року та завершаться оприлюдненням фінального звіту, в якому буде зазначено, чи є необхідним внесення змін до змісту Регламенту щодо косметики. Якщо результати вкажуть на необхідність змін, Європейська комісія перейде до перегляду змісту Регламенту про косметику.

Поточна оцінка є першим повним оглядом Регламенту косметики з 2013 року і має на меті вказати, чи потрібні додаткові заходи безпеки для захисту людей від потенційно небезпечних інгредієнтів.

 

Статус перегляду Положення про косметику:

Нагадаємо, що проєкт перегляду Регламенту про косметику вже обговорювався з 2022 року, а доопрацювання проєкту мало відбутися у 2024 році, але Комісія вирішила призупинити роботу над переглядом регламенту та у жовтні 2024 року запустила процес оцінювання за програмою REFIT,  Очікується, що він закінчиться у 2026 році. Лише за результатами цієї оцінки Комісія вирішить, чи перезапускати процес внесення змін до змісту Регламенту про косметику.

 

Посилання на публічну консультацію: https://ec.europa.eu/info/law/better-regulation/have-your-say/initiatives/14433-Cosmetic-Products-Regulation-evaluation_en

 

Посилання на веб-сторінки Ekotox Cosmetics: https://ekotox.com.ua/косметична-продукція/

 

Програма контролю за хімічними речовинами 2025 року

Програма контролю за хімічними речовинами 2025 року

Форум з правозастосування визначає ключові ініціативи, пов’язані з безпекою споживачів та дотриманням вимог щодо хімічних речовин. Ці ініціативи безпосередньо пов’язані з програмою контролю та хімічного нагляду у 2025 році. Пріоритети, розроблені Форумом, зосереджені на таких напрямках: контроль за перевезенням хімікатів на кордоні, моніторинг реалізації продукції онлайн, а також забезпечення дотримання вимог щодо класифікації та маркування продукції.

З порядку денного засідання Форуму, яке відбулося в останньому кварталі 2024 року, можна підбити підсумки запланованих проєктів та ініціатив, що діятимуть у 2025 році.

  • Програма контролю небезпечних сумішей (REF-14)

Метою контролю за класифікацією та маркуванням небезпечних сумішей є захист здоров’я людини. В рамках проекту буде проведено перевірку споживчих товарів, які є загальнодоступними на ринку, зокрема:

  • Нікотинова продукція, наприклад, електронні сигарети, що містять токсичні речовини;
  • Освіжувачі повітря, що містять сенсибилизирующие і подразнюючі речовини;
  • Інші споживчі товари, які, як відомо, містять небезпечні інгредієнти.

Інспектори перевірятимуть, чи дотримуються постачальники продукції зобов’язань, що випливають із CLP, включаючи: правильне маркування, правильну класифікацію продукту або використання елементів захисту від дітей. При цьому для цих продуктів будуть перевірятися паспорти безпеки та повідомлення про продукцію в токсикологічні центри.

У зв’язку з розробленим проектом REF-14 на Форумі будуть підготовлені навчальні програми для інспекторів. Навчальні матеріали будуть присвячені технічним аспектам класифікації та маркування небезпечних речовин і сумішей. Програма навчання включатиме модуль з пояснення принципів роботи містків при визначенні класифікації товару.

  • Біоцидний контроль продукції (BEF-3)

З січня 2025 року буде запущена програма контролю біоцидних продуктів, яка буде зосереджена на:

  • Перевірка характеристик біоцидного продукту;
  • Перевірка правильності маркування та маркування продукції;
  • Забезпечення відповідності Регламенту щодо біоцидних продуктів, включаючи контроль за дозволами.

Інспектори перевірятимуть, щоб інформація на етикетці відповідала інформації, затвердженій у дозволі, а також чи відповідала вона тестам та характеристикам продукту. При цьому інспектори можуть перевіряти правильність паспортів безпеки на біоцидний продукт. Перевірки заплановані на 2025 рік, а звіти з результатами мають бути оприлюднені у 2026 році.

  • Повідомлення про токсикологічний центр

Перевірки розпочинаються з січня 2025 року і триватимуть наступні 6 місяців. Інспектори перевірятимуть, чи всі оператори повідомили про небезпечні суміші в PCN, і повідомлення охоплюють країни, де продукт розміщується на ринку. Інспектори також можуть перевірити паспорт безпеки та етикетку небезпечного продукту.

  • Перевірки товарів, що продаються в Інтернеті (REF-13)

На початку 2025 року також розпочнуться перевірки товарів, що продаються онлайн. Інспекції будуть зосереджені, зокрема, на продуктах, що містять речовини, обмежені REACH, POPs та RoHS. Буде перевірено обов’язок включати всю необхідну інформацію відповідно до Регламенту CLP у онлайн-повідомленні.

  • Перевірки обов’язків єдиного представника

На Форумі домовилися, що наступний проект буде зосереджений лише на представниках та перевірці того, чи дотримуються вони своїх зобов’язань щодо реєстрації імпортованих речовин та речовин, присутніх у сумішах. Крім ідентифікації операторів та їх реєстраційних зобов’язань, інспектори перевірятимуть правильність реєстрації тоннажу речовини, наявність у повідомленні достатніх інформаційних даних, а також дотримання представниками зобов’язань, пов’язаних із підготовкою та володінням паспортами безпеки.

  • Підготовка висновків з реалізованих проектів

Окрім започаткування нових проектів, Форум працює над висновками за результатами проектів, виконаних у попередні роки. Аналіз отриманих результатів стосується, наприклад, тестування наявності речовин обмеженого обмеження в косметичних засобах або аналізу правильності змісту паспортів безпеки.

 

Форум з правозастосування постійно працює над забезпеченням безпеки хімічної продукції в Європі. У березні 2025 року заплановано ще одне засідання робочих груп для обговорення прогресу поточних проєктів, а також визначення нових, що буде безпосередньо відображено в інспекціях хімічної продукції.

https://echa.europa.eu/about-us/who-we-are/enforcement-forum/meetings-of-the-forum/2025

ЄС вводить нові правила для підвищення безпеки, стійкості та конкурентоспроможності будівельної продукції

ЄС вводить нові правила для підвищення безпеки, стійкості та конкурентоспроможності будівельної продукції

Регламент про будівельну продукцію (ЄС) 2024/3110 вносить значні оновлення до маркування будівельної продукції в Європейському Союзі, наголошуючи на сталому розвитку, цифровізації та підвищеній прозорості.

Переглянутий регламент встановлює кілька важливих цілей:

  • Маркування CE та екологічні показники

Згідно з новими правилами, маркування CE тепер охоплює як технічні, так і екологічні характеристики, узгоджуючись з оновленими вимогами безпеки та сталого розвитку. Виробники зобов’язані обґрунтовувати екологічні вимоги та відображати їх у цифровому паспорті продукту (DPP).

  • Декларація про продуктивність і відповідність (DoPC)

Відповідність вимагає, щоб декларації про продуктивність і відповідність включали екологічні дані, такі як вплив на клімат і технічні специфікації. Ця інформація має бути перевірена та надана регулюючим органам через DPP. До тих пір, поки не будуть розроблені нові стандарти, існуючі методики і стандарти залишаються прийнятними.

  • Цифрові паспорти продукції (DPP)

Помітним нововведенням є впровадження цифрових паспортів продукції, які служать цифровими сховищами специфікацій продукції та даних про навколишнє середовище. Це полегшує доступ до інформації для регулюючих органів і користувачів продукту, таких як архітектори та будівельники.

Терміни впровадження

Постанова набрала чинності з 7 січня 2025 року. Більшість положень застосовуватимуться з 8 січня 2026 року, окремі статті та додатки набувають чинності з 7 січня 2025 року, а інші – з 8 січня 2027 року.

Ці зміни спрямовані на гармонізацію правил продажу будівельної продукції в Європейському Союзі, сприяння сталому розвитку, інноваціям та прозорості в секторі.

Про Регламент ЄС 2024/3110

Сфера використання

Регламент поширюється на всі будівельні вироби, призначені для постійного включення в будівлі та інфраструктуру в Європейській економічній зоні (ЄЕЗ). Вона охоплює:

  • Конструкційна продукція (наприклад, сталь, бетон, деревина)
  • Ізоляційні матеріали
  • Покрівельні та облицювальні системи
  • Сантехнічні та електричні компоненти

Вимоги до продукту

Відповідно до CPR 2024/3110 будівельна продукція повинна відповідати суворим критеріям продуктивності та безпеки, щоб забезпечити її придатність для використання на європейському ринку. Ці вимоги включають довговічність, механічну стійкість, пожежну безпеку, гігієну, охорону здоров’я та навколишнього середовища, енергоефективність та стале використання ресурсів. Виробники повинні провести ретельне тестування та надати документацію, що підтверджує дотримання цих основних вимог, перед введенням продукції в обіг.

Підставою для відповідності може бути, серед іншого:

  • використання специфічних матеріалів, які можуть бути конкретизовані також з точки зору їх хімічного складу;
  • безпека під час транспортування, монтажу, технічного обслуговування, використання, демонтажу та обробки після закінчення терміну служби, включаючи повторне використання та переробку – застосовується як для професіоналів, так і для непрофесіоналів;
  • зовнішній вигляд продукції, такий як проектування, виробництво та упаковка, для усунення невід’ємних ризиків безпеки, таких як хімічні ризики від витоку або вилуговування, протягом усього їх життєвого циклу, дотримуючись найсучасніших практик та відповідно до відповідних законів Союзу.

 

Посилання ECHA на Регламент 2024/3110: Регламент (ЄС) 2024/3110 Європейського парламенту та Ради від 27 листопада 2024 року, який встановлює гармонізовані правила маркетингу будівельної продукції та скасовує Регламент (ЄС) No 305/2011 (Текст з відповідністю ЄС)

Веб-сторінка Ekotox з управління хімічними речовинами: https://ekotox.com.ua/хімічний_менеджмент/

Веб-сторінка Ekotox на REACH: https://ekotox.com.ua/reach_ua/

Нові зобов’язання щодо повідомлень PCN для дистриб’юторів

Нові зобов’язання щодо повідомлень PCN для дистриб’юторів

Регламент CLP вимагає від усіх суб’єктів ланцюга поставок дотримуватися положень Додатку VIII до Регламенту CLP при розміщенні небезпечної суміші на ринку. Нещодавно переглянутий Регламент класифікації, маркування та пакування (CLP) уточнює зобов’язання дистриб’юторів повідомляти токсикологічні центри про суміші, класифіковані як небезпечні.

ХТО?

Будь-який суб’єкт, який: змінює маркування продукту; змінює упаковку або виготовляє кондитерські вироби; ребрендинг; реалізує товар в роздріб, в тому числі реалізує товар через мережу Інтернет.

ЩО РОБИТИ?

Дистриб’ютори повинні переконатися, що про небезпечну суміш було повідомлено у відповідний токсикологічний центр. Продукт повинен бути повідомлений у кожній державі-члені, де суміш розміщується на ринку. Якщо дистриб’ютор подбав про те, щоб вся необхідна інформація була повідомлена вищестоящими користувачами в ланцюжку поставок, він звільняється від обов’язку надавати таку ж інформацію відповідному токсикологічному центру.

ЩО РОБИТИ, ЯКЩО НЕ ПОВІДОМИЛИ?

Якщо:

  • повідомлення про небезпечну суміш не було подано взагалі;
  • суміш не була задекларована в державі-члені, де суміш розміщується на ринку;
  • етикетка містить нові ідентифікатори продукту, наприклад, інший код UFI

То:

  • Дистриб’ютор повинен попросити вищестоящих користувачів у ланцюжку поставок зробити нове повідомлення або оновити існуюче. Він повинен надати первинному повідомнику всю необхідну інформацію, яка буде включена до повідомлення токсикологічного центру. Підтвердження повідомлення або оновлення від сповіщувача має бути отримано, щоб виконати вимогу «переконатися».
  • Якщо дистриб’ютор не має знань або підтверджень того, що суміш, яку він розміщує на ринку, була правильно повідомлена або оновлена, він повинен подати своє власне повідомлення до відповідного національного токсикологічного центру.

 

На додаток до змін у власниках дозволів на сповіщення, новий регламент CLP уточнює, що компанії повинні оновлювати свої повідомлення в Центрі отруєнь і включати всю інформацію, необхідну для реагування на надзвичайні ситуації у сфері охорони здоров’я. Ці зміни стосуються, наприклад, контактних даних, змін у класифікації продукції, токсикологічних даних у розділі 11 паспорта безпеки, а також змін у типі упаковки або зміни в категорії продукту EuPCS.

Очікується, що у 2025 році Європейське хімічне агентство опублікує рекомендації щодо оновлення повідомлень про небезпечні суміші в Токсикологічному центрі.

Екотокс Хімічний Менеджмент: https://ekotox.com.ua/хімічний менеджмент/

ECHA REF-11: Паспорти безпеки та перевірка відповідності вимогам нового Додатку II REACH EU

ECHA REF-11: Паспорти безпеки та перевірка відповідності вимогам нового Додатку II REACH EU

Резюме звіту про проект REF-11 щодо паспортів безпеки (SDS)

Виконавче резюме: Проєкт REF-11, проведений у 2023 році, мав на меті оцінити відповідність новим вимогам, запровадженим Регламентом (ЄС) 2020/878 для паспортів безпеки (ПБ). Проект передбачав інспекції у 28 країнах ЄС/ЄЕЗ, що охопило 2528 SDS. Основна увага була приділена повноті та якості інформації, наданої в ПБ, включаючи нові вимоги до наноформ, властивостей, що руйнують ендокринну систему, та специфічних меж концентрації (SCL), оцінок гострої токсичності (ATE) та M-факторів.

Ключові висновки:

  • Відповідність: 87% розглянутих ПБ відповідають новому формату, що вимагається Регламентом (ЄС) 2020/878. Однак повідомлялося про рівень недотримання вимог у 35%, що вказує на можливості для вдосконалення.
  • Наноформи: 67% ПБ, які потребують інформації про наноформи, не надали її.

  • Ендокринні руйнівники: 52% SDS для речовин з властивостями, що руйнують ендокринну систему, містили необхідну інформацію.

  • SCL, ATE, M-фактори: показники відповідності становили 82% для SCL, 65% для ATE та 79% для M-факторів.
    • Межі питомих концентрацій (SCL), коефіцієнти множення для гострих і хронічних водних небезпек (M-фактори) та оцінки гострої токсичності (ATE) відповідно до Регламенту (EC) 1272/2008 (Регламент CLP)
  • Проблеми з якістю: Поширені проблеми включали неправильну або неправдоподібну інформацію в розділах 1, 2, 3, 8 і 9 ПБ.

Виконавчі заходи:

  • Заходи: Заходи примусу включали письмові консультації (69%), адміністративні накази (11%), штрафи (11%) та кримінальні скарги (6%).
  • Подальші дії: 59% подальших дій було завершено під час операційної фази.

Рекомендації:

  • Обов’язки: Забезпечте відповідність SDS останнім вимогам та покращите розуміння зобов’язань SDS.
  • ECHA/Комунікація: Розвивайте подальші запитання та відповіді та підвищуйте обізнаність серед зацікавлених сторін, особливо серед МСП.
  • НОЗВ: Продовжити контроль якості SDS та організувати заходи з підвищення обізнаності.
  • Форум: Розгляньте наступний проект для моніторингу покращення якості SDS.

Графіки:

  • Коефіцієнт відповідності для формату ПБ
  • Невідповідність ПБ виявлена за допомогою різних проектів з примусового виконання

У звіті наголошується на необхідності постійних зусиль щодо покращення якості та відповідності ПБ для забезпечення безпечного поводження з небезпечними речовинами та сумішами.

Звіт за проектом REF-11 про: Паспорти безпеки (ПБ); Грудень 2024: https://echa.europa.eu/documents/10162/2304648/wg_ref11_project_report_en.pdf/c9c78941-48bf-c6eb-38ca-11e55e18f889?t=1733136406554

Веб-сторінка Центра Екотокс ПБ: https://ekotox.com.ua/паспорт безпеки/

Веб-сторінка Центра Екотокс з управління хімічними речовинами: https://ekotox.com.ua/хімічний менеджмент/

Публічна версія проєкту Плану дій щодо впровадження заходів у громаді (оновлено на 2025-2027 роки)

Публічна версія проєкту Плану дій щодо впровадження заходів у громаді (оновлено на 2025-2027 роки)

Проєкт Плану дій з прокату Співтовариства містить 31 речовину, у тому числі 13 нових речовин порівняно з поточним Планом дій щодо впровадження змін у Співтоваристві на 2024-2026 роки; У 2025 році заплановано проведення оцінок 8 речовин, у тому числі двох груп по 2 речовини, 15 речовин у 2026 році та 5 речовин у 2027 році. Три пропозиції пропонують відкликати.

Додавайте нові матеріали:

  • Трис(2-етилгексил) фосфат
  • Триетилфосфат
  • [3-(2,3- epoxipropoxi)пропіл]диметокс-іметилсилан
  • [3-(2,3-епоксидпропоксі)пропіл]діетоксиметилсилан
  • Калій діціаносрібл
  • 1,4-бук[(2,3- епшипасі)метал]чікхеш-ан
  • N,N,4-триметилпіперазин-1-етил-амін
  • 2-метилпропан-1-ол

Розгалужена та лінійна суміш алкіл-3-[3-(2Hбензотриазол-2-іл)-5-(1,1-диметилетил)-4-гідроксифеніл]пропіонатів

Суміш: a-3-(3-(2Hбензотриазол-2-іл)-5-трет-бутил4-гідроксіфеніл)пропіоніл-?- гідроксиполі(оксиетилен); a3-(3-(2H-бензотриазол-2-іл)-5-трет-бутил-4-гідроксифеніл)пропіоніл-?-3-(3-(2H-бензотриазол-2-іл)-5-трет-бутил-4-гідроксифеніл)пропіонілоксипол-y(оксиетилен)

Метил3-[3-(2H-бензотриазол2-іл)-4-гідрокси-5-(2-метил2-пропаніл)феніл]пропаноат

Реакційна маса октил-3-[3-трет-бутил-4-гідрокси-5-(5-хлор-2Н-бензотриазол-2-іл)феніл]пропіонат і 2-етилгексил-3-[3-трет-бутил-4-гідрокси-5-(5-хлор-2Гбензотриазол-2-іл)феніл]пропіонат

Заміщений трет-алкіл-3-[3-(2H-бензотриазол-2-іл)-5-тертбутил-4-гідроксифеніл]пропаноат

 

https://echa.europa.eu/documents/10162/879660/draft_corap_update_2025-2027_en.pdf/bcc2e3fa-f6a4-5d49-851a-7c14163b3f15?

Екотокс-центр хімічного менеджменту: https://ekotox.ua/хімічний-менеджмент/

 

Звіт про 2-й семінар з акумуляторів Eurometalux 2024

Звіт про 2-й семінар з акумуляторів Eurometalux 2024

Остаточний звіт другого семінару Eurometaux «Група з обміну акумуляторними матеріалами та нарощування потужності (ECaBaM)» тепер доступний на металевому порталі Eurometaux REACH.

Семінар відбувся 28-29 жовтня 2024 року та був організований ECHA.

 

Захід надав можливість співпрацювати із зацікавленими сторонами з акумуляторної промисловості. Ключові заходи включали обговорення питань ідентифікації речовин, що викликають занепокоєння, елементів, які необхідно враховувати для можливого управління ризиками, стратегій утилізації відходів та їх переробки, а також соціально-економічних аспектів.

https://www.reach-metals.eu/uploads/pdf/Batteries/20241202%2520Final%2520Report%2520ECaBaM%25202%2520.pdf

Eurometaux ECaBaM (група з обміну батарей та нарощування ємності): https://www.reach-metals.eu/batteries/ecabam-exchange-capacity-building-group-on-battery-materials

Веб-сайти компанії Ekotox Chemical Management: https://ekotox.ua/хімічний-менеджмент/

40 небезпечних хімічних речовин додано до Регламенту ЄС щодо попередньої інформованої згоди (ПІЗ): експортери повинні повідомити владу до березня 2025 року

40 небезпечних хімічних речовин додано до Регламенту ЄС щодо попередньої інформованої згоди (ПІЗ): експортери повинні повідомити владу до березня 2025 року

ECHA/NR/25/01

Гельсінкі, 7 січня 2025 року – Європейське хімічне агентство (ECHA) оголосило про значне оновлення Регламенту ЄС про попередню інформовану згоду (PIC), додавши 40 додаткових небезпечних хімічних речовин до Додатку I. Цей крок закликає експортерів повідомити владу про свій намір експортувати ці хімікати, при цьому вимога  набуває чинності з 1 березня 2025 року.

Нещодавно додані хімікати, які тепер є частиною регулювання,  включають 35 пестицидів і 5 промислових хімікатів. До найбільш відомих речовин відносяться абамектин, дифенакум, фенпропіморф, диметоморф, тріадіменол і пенфлуфен.

З березня експортери з ЄС повинні будуть заявити про намір експортувати ці хімікати до країн, що не входять до ЄС, перед відправкою. У більшості випадків також буде потрібна явна згода країни-імпортера. Крім того, для ціанаміду та варфарину тепер буде потрібна явна згода на додаток до стандартного повідомлення.

Підгрупа перфторалкільних речовин (PFAS), включаючи  перфторгексансульфонову кислоту (PFHxS),  також була додана до Додатку V, яка містить хімічні речовини, заборонені для експорту з ЄС.

Оновлення відображає зобов’язання ЄС контролювати небезпечні хімічні речовини в міжнародній торгівлі та захищати глобальне здоров’я та навколишнє середовище. Інструмент ECHA ePIC було оновлено, щоб допомогти експортерам відповідати новим вимогам.

 

https://echa.europa.eu/-/40-hazardous-chemicals-added-to-pic-exporters-can-start-notifying-authorities-now

Центр хімічного менеджменту «Екотокс»: https://ekotox.ua/хімічний менджмент/