Реєстрації REACH – ECHA почне перевіряти як нові реєстрації, так і оновлення існуючих на відповідність переглянутим вимогам.
ECHA проводить перевірку повноти кожної вхідної реєстрації, як зазначено в статті 20(2) Регламенту REACH.
Нові та змінені перевірки набудуть чинності з 1 травня 2023 року та стосуватимуться як нових реєстрацій, так і оновлень існуючих. Таким чином, реєстранти повинні підготуватися до змін, оскільки реєстрації, подані раніше, можуть більше не проходити перевірку повноти.
Нові та змінені перевірки стосуються:
Ідентичність речовини: забезпечення правильної та послідовної ідентифікації граничного складу речовини та її складових і добавок на основі пояснень, зроблених у Додатку VI.
Стандартні інформаційні вимоги на основі Додатків VII-XI: підтримка реєстрантів у звітуванні інформації для кінцевих точок щодо мутагенності, розкладання та водної токсичності на основі інформаційних вимог Додатків VII-XI. Реєстрантам, які додають нову адаптацію ваги доказів, буде запропоновано надати аргументи на користь підходу в більш структурованому форматі.
ECHA: національні органи влади Данії, Німеччини, Нідерландів, Норвегії та Швеції подали до ECHA пропозицію щодо обмеження пер- та поліфторалкільних речовин (PFAS) відповідно до REACH. ECHA опублікує детальну пропозицію, одну з найширших в історії ЄС, 7 лютого 2023 року.
4.Міжнародна група експертів з хімічного забруднення (IPCP)
У 2022 році Асамблея ООН з навколишнього середовища (UNEA) вирішила створити науково-політичну групу для подальшого внеску в раціональне управління хімікатами та відходами та запобігання забрудненню.
Можливим формулюванням обсягу може бути «посилення науково-політичного взаємозв’язку щодо раціонального управління хімічними речовинами, відходами, забрудненням і пов’язаними з ними впливами в глобальному та регіональному масштабах для захисту здоров’я людини та екосистем».
Перша сесія спеціальної Робочої групи відкритого складу з Панелі наукової політики (OEWG-1.2) відбудеться в Бангкоку, Таїланд, з 30 січня по 3 лютого 2023 року.
5.Секторальний підхід металів і неорганічних речовин (MISA)
Чотирирічна програма секторального підходу до металів і неорганічних речовин (MISA) завершилася наприкінці 2022 року. Наразі доступний остаточний звіт, у якому підсумовуються результати співпраці між ECHA, Eurometaux і 29 галузевими асоціаціями для вирішення технічних і наукових проблем, пов’язаних із металами.
6.Опубліковано рекомендації ЄС RoHS Pack-23 щодо виключення
Опубліковано новий звіт із рекомендаціями щодо поширених винятків ЄС RoHS
19 грудня 2022 року було опубліковано звіт, у якому підсумовано оцінку винятків ЄС RoHS і рекомендовано напрямок дій для Європейської комісії щодо цих винятків.
Дванадцять винятків із Додатку III Директиви ЄС RoHS, відомих як Pack-23, були вивчені спільними зусиллями Інституту надійності та мікроінтеграції Фраунгофера (IZM), Навчального та дослідницького інституту ООН (UNITAR) і BIO Інноваційні послуги (Bio IS).
Заявка на отримання дозволу на використання біоцидного продукту повинна включати коротку характеристику продукту (SPC). Наразі цей файл було підготовлено за допомогою редактора SPC.
У майбутньому це зміниться, і вам потрібно буде використовувати IUCLID для підготовки SPC. Щоб підготуватися до переходу, ви вже можете знайти допоміжні матеріали на веб-сайті ECHA. Подивитися!
Конференція REACH відбудеться в Братиславі 22-23 травня 2023 року
Центри Ekotox разом із партнерами та представниками Cefic, Eurometaux, EPMF, які люб’язно бажають взяти участь у конференції REACH у Братиславі 2023, раді оголосити теми конференції для обговорення: перегляньте веб-сторінки конференції REACH 2023:
EKOTOX CENTERS – консалтингова та дорадча група, яка зосереджена насамперед на правових вимогах на ринку ЄС щодо продуктів (статей), сумішей та хімічних речовин, оцінці небезпеки та ризику. Ми охоплюємо широкий спектр регуляторних сфер, щоб допомогти нашим клієнтам відповідати конкретним вимогам до їхніх продуктів на ринку ЄС.
Гельсінкі, 17 січня 2023 р. – ECHA додала дев’ять хімічних речовин до списку кандидатів через їхні небезпечні властивості. Вони використовуються, наприклад, у вогнезахисних засобах, фарбах і покриттях, чорнилі та тонерах, продуктах покриття, пластифікаторах і у виробництві целюлози та паперу.
Записи, додані до списку кандидатів 17 січня 2023 року:
Біс(2-етилгексил)тетрабромфталат, що охоплює будь-які окремі ізомери та/або їх комбінації – –
Ізобутил 4-гідроксибензоат 224-208-8 4247-02-3
Меламін 203-615-4 108-78-1
Перфторгептанова кислота та її солі – –
реакційна маса 2,2,3,3,5,5,6,6-октафтор-4-(1,1,1,2,3,3,3-гептафторпропан-2-іл)морфоліну та 2,2, 3,3,5,5,6,6-октафтор-4-(гептафторпропіл)морфолін 473-390-7 –
Комітет держав-членів ECHA підтвердив додавання цих речовин до списку кандидатів. Зараз список кандидатів містить 233 записи – деякі з них є групами хімічних речовин, тому загальна кількість хімічних речовин, які зазнали впливу, є більшою.
У майбутньому ці речовини можуть бути внесені до Авторизаційного списку. Якщо речовина входить до цього списку, її використання буде заборонено, якщо компанії не подадуть заявку на дозвіл і Європейська Комісія не надасть їм дозвіл продовжувати її використання.
Наслідки списку кандидатів
Згідно з REACH, компанії несуть юридичні зобов’язання, якщо їх речовина включена – окремо, у сумішах або в продуктах – до списку кандидатів.
Постачальники виробів, які містять речовину зі Списку кандидатів у концентрації вище 0,1 % (ваги за вагою), повинні надати своїм клієнтам і споживачам інформацію, щоб вони могли безпечно використовувати їх. Споживачі мають право запитувати у постачальників, чи продукти, які вони купують, містять речовини, що викликають серйозне занепокоєння.
Імпортери та виробники виробів повинні будуть повідомити ECHA, якщо їхні вироби містять речовину зі Списку кандидатів протягом шести місяців із дати її включення до списку (17 січня 2023 р.). Постачальники речовин зі Списку кандидатів, що постачаються самостійно або в сумішах, повинні надати своїм клієнтам паспорт безпеки.
Відповідно до Рамкової директиви щодо відходів, компанії також повинні повідомляти ECHA, якщо вироблені ними вироби містять речовини, що викликають серйозне занепокоєння, у концентрації понад 0,1 % (ваги за вагою). Це повідомлення опубліковано в базі даних ECHA про речовини, що викликають занепокоєння, у продуктах (SCIP).
Реформа європейської хімічної нормативної бази (REACH) відкладена
Реформа європейської нормативно-правової бази щодо хімікатів, відомої як REACH, була відкладена на рік, що викликало занепокоєння щодо прогресу Європейського Союзу в контролі над шкідливими хімікатами, які впливають на здоров’я людини та навколишнє середовище. Фактично це означає, що реформа не буде завершена під час повноважень поточної Єврокомісії.
Пропозиція щодо перегляду Регламенту CLP COM(2022) 748 final
Пакет перегляду Регламенту CLP має на меті:
(i) гарантувати, що всі небезпечні хімічні речовини, включно з властивостями ED, PBT, vPvB, PMT та vPvM, класифікуються належним чином та однаково по всьому ЄС;
(ii) підвищити ефективність інформування про небезпеку, зробивши етикетки більш доступними та зрозумілими для користувачів хімічних речовин, а також надати компаніям більшу гнучкість, тим самим зменшивши адміністративний тягар без зниження рівня безпеки;
(iii) переконатися, що правила класифікації хімічної небезпеки та передачі інформації застосовуються всіма відповідними учасниками ланцюга постачання.
РЕГЛАМЕНТ (ЄС) 2022/2400 ЄВРОПЕЙСЬКОГО ПАРЛАМЕНТУ ТА РАДИ від 23 листопада 2022 року про внесення змін до Додатків IV і V до Регламенту (ЄС) 2019/1021 про стійкі органічні забруднювачі
Corap: 24 речовини, які будуть оцінені в 2023-2025 роках
Corap: 24 речовини були включені до списку для оцінки державами-членами ЄС відповідно до постійного плану дій Співтовариства (CoRAP) на 2023-2025 роки. П’ять планується оцінити у 2023 році, а 19 заплановано на оцінку у 2024 та 2025 роках.
Конференція REACH відбудеться в Братиславі 22-23 травня 2023 року
Центри Ekotox разом із партнерами та представниками Cefic, Eurometaux, EPMF, які люб’язно бажають взяти участь у конференції REACH у Братиславі 2023, раді оголосити теми конференції для обговорення: перегляньте веб-сторінки конференції REACH 2023:
——————————————————————————————————————————
EKOTOX CENTERS – консалтингова та дорадча група, яка зосереджена насамперед на правових вимогах на ринку ЄС щодо продуктів (статей), сумішей та хімічних речовин, оцінці небезпеки та ризику. Ми охоплюємо широкий спектр регуляторних сфер, щоб допомогти нашим клієнтам відповідати конкретним вимогам до їхніх продуктів на ринку ЄС.
ЕКОТОКС ЦЕНТРИ:
Ekotox Hungary Kft., УГОРЩИНА
Centrum Ekotoksykologiczne Sp. z o.o., ПОЛЬЩА
Ekotoksikologické centrum CZ s.r.o., ЧЕХІЯ
Ekotoksikologické centrum Bratislava s.r.o., СЛОВАЧЧИНА
ЕКОТОКС ЦЕНТР УКРАЇНА, ТОВ Екотокс Центр Україна, УКРАЇНА
Європейська комісія опублікувала свою пропозицію щодо Регламенту CLP 19 грудня.
Пропозиція щодо РЕГЛАМЕНТУ ЄВРОПЕЙСЬКОГО ПАРЛАМЕНТУ ТА РАДИ про внесення змін до Регламенту (ЄС) № 1272/2008 Європейського Парламенту та Ради про класифікацію, маркування та пакування речовин і сумішей.
Як частина пакету перегляду Регламенту CLP, делегований акт додасть визначення та науково-технічні критерії, щоб дозволити речовинам і сумішам, які мають ендокринні порушення («ED»), стійкі, біоакумулятивні та токсичні («PBT»), дуже стійкі та дуже біоакумулятивні («vPvB»), стійкі, мобільні та токсичні («PMT») або дуже стійкі та дуже мобільні («vPvM») властивості, які класифікуються за встановленими класами небезпеки.
Вплив додавання цих нових класів небезпеки було оцінено в рамках загальної оцінки впливу на перегляд Регламенту CLP.
Пакет перегляду Регламенту CLP має на меті:
(i) гарантувати, що всі небезпечні хімічні речовини, у тому числі ті, що мають властивості ED, PBT, vPvB, PMT та vPvM, класифікуються належним чином та однаково по всьому ЄС;
(ii) підвищити ефективність інформування про небезпеку, зробивши етикетки більш доступними та зрозумілими для користувачів хімічних речовин, а також надати компаніям більшу гнучкість, тим самим зменшивши адміністративний тягар без зниження рівня безпеки;
(iii) переконатися, що правила класифікації хімічної небезпеки та передачі інформації застосовуються всіма відповідними учасниками ланцюга постачання.
Пропозиція щодо РЕГЛАМЕНТУ ЄВРОПЕЙСЬКОГО ПАРЛАМЕНТУ ТА РАДИ про внесення змін до Регламенту (ЄС) № 1272/2008 Європейського Парламенту та Ради щодо класифікації, маркування та пакування речовин і сумішей.
Інспекції ЄС для контролю паспортів безпеки (SDS) у загальноєвропейському проекті правозастосування у 2023 році
Загальноєвропейський проект правозастосування (REF-11) у 2023 році розглядатиме якість інформації в паспортах безпеки.
SDS – Паспорт безпеки є основним засобом передачі інформації про безпеку в ланцюзі постачання. Якщо їх не вистачає, працівники та спеціалісти можуть не отримати належної інформації для безпечного використання небезпечних речовин і сумішей.
Низька якість інформації в паспортах безпеки є давньою проблемою, яка також була виявлена в багатьох попередніх проектах із забезпечення дотримання – до 52 % було виявлено недоліками в проекті Форуму REF-2 у 2013 році. Досвід діяльності з правозастосування в державах-членах підтверджує що проблема залишається.
Якість SDS
Проект перевірятиме відповідність переглянутим вимогам Додатку II до REACH, який встановлює зміст і формат, необхідні для паспортів безпеки. Оскільки переглянуті вимоги набувають чинності в 2023 році, це своєчасна можливість мати узгоджений проект, щоб перевірити, чи компанії в ЄС виконують цей обов’язок.
До 31 грудня 2022 року будь-які паспорти безпеки, складені відповідно до старих вимог Додатку II, повинні бути переписані для відповідності оновленим вимогам.
Перевірки будуть проведені у 2023 році, а звіт – у 2024 році.
Країни-члени ЄС планують провести оцінку 24 хімічних речовин у 2023-2025 роках
CoRAP: Постійний план дій Співтовариства – 24 хімічні речовини були включені в оцінку державами-членами ЄС (Постійний план дій Спільноти) у 2023-2025 роках.
Планом передбачено оцінку п’яти речовин у 2023 році, ще 19 включено до оцінки у 2024 та 2025 роках.
CoRAP 2023-2025 – вибрані речовини:
2-пропенова кислота, метиловий ефір, продукти реакції зі змішаними O, Obis (розгалужені та лінійні пентил та ізо-Bu) фосфородитіоати
Бутанова кислота, 4-аміно-4-оксосульфо-, N-кокоалкілпохідні, мононатрієві солі, сполуки. з триетаноламіном
трет-бутилфенілдифеніл фосфат (tBuTPP)
N-метиланілін
3-(2Н-бензотриазол-2-іл)-5-втор-бутил-4-гідроксибензолсульфонат натрію
3,3′-[метиленбіс(оксиметилен)]бішептан
1,3-діізопропілбензол
1,4-діізопропілбензол
Оксид діоктилолова
Біс(2,6-діізопропілфеніл)карбодиімід
Трис[2-хлор-1-(хлорметил)етил]фосфат
Суміш: трифенілтіофосфату та похідних третинного бутильованого феніла
Реакційна маса 1,3-діізопропілбензолу та 1,4-діізопропілбензолу
Бензальдегід
α-триметилсиланіл-ω-триметилсилоксиполі[окси(метил-3-(2-(2-метоксипропокси)пропокси)пропілсиландііл]-ко-окси(диметилсилан))
Акрилова кислота, моноефір з пропан-1,2-діолом
Ацетен, продукти гідроформілювання, низькокиплячі
Діетиловий ефір
Гідроксиметансульфінат натрію
Сажа
4,4′-Ізопропілідендифенол, етоксильований
Бетаїни, C12-14 (парні нумерації)-алкілдиметил
5-Ізобензофуранкарбонова кислота, 1,3-дигідро-1,3-діоксо-, продукти реакції з 1-нонанолом
4-(4-ізопропоксифенілсульфоніл)фенол
2-етилгексил 10-етил-4-[[2-[(2-етилгексил)окси]-2-оксоетил]тіо]-4-октил-7-оксо-8-окса-3,5-дитіа-4-станнатетрадеканоат
3-нітробензолсульфонат натрію
4,4′-метилен біс(дибутилдітіокарбамат)
Пропілацетат
Оксиран, моно[(C12-14-алкілокси)метил] похідні
У травні 2021 року Європейська комісія попросила ECHA надати висновок щодо порівняльної оцінки антикоагулянтних і антивітамінних родентицидів. Ці агенти діють, перешкоджаючи активації вітаміну К і згортанню крові, тим самим викликаючи внутрішню кровотечу.
На останньому засіданні Комітет з біоцидних продуктів (BPC) дійшов висновку, що з огляду на виявлений ризик для навколишнього середовища та здоров’я людини з цими речовинами слід поводитися обережно.
На основі проведених досліджень Комітет BPC дійшов висновку, що механічні пастки для гризунів достатньо ефективні для боротьби з мишами в приміщенні. Він також назвав вуглекислий газ безпечнішою хімічною альтернативою, яка, якщо її використовують навчені фахівці, має набагато менший загальний профіль небезпеки.
На підставі висновку Комітету BPC Єврокомісія підготує своє рішення. Також очікується, що державам-членам і органам, які займаються видачею біоцидів, будуть надані відповідні інструкції щодо того, як дозволити антикоагулянтні родентициди.
У 2016 році компетентний орган Франції подав до Європейського хімічного агентства пропозицію класифікувати діоксид титану як канцерогенну речовину. Наступного року Комісія ЄС прийняла Регламент 2020/2017 (14 ATP до CLP) як наслідок висновку RAC, який класифікував діоксид титану як канцероген 2 категорії.
Хімічні компанії подали позови до Загального суду про часткове скасування Регламенту 2020/217. У рішенні Суд скасовує оскаржувану постанову в частині, що стосується гармонізованої класифікації та маркування діоксиду титану у формі порошку з 1% або більше частинок з аеродинамічним діаметром, що не перевищує 10 мкм.
Загальний суд визнав, що RAC припустився явної помилки в оцінці, і встановив, що оскаржувана класифікація та маркування порушують критерій, згідно з яким класифікація речовини як канцерогенної може застосовуватися лише до речовини, яка має властивість викликати рак.
Це рішення є дуже важливим для промисловості, оскільки діоксид титану зазвичай використовується у виробництві фарб і покриттів, пластмас, паперу, а також у косметичній промисловості для сонцезахисної косметики. Його можна знайти в папері, косметиці, ліках, товарах медичного призначення та продуктах харчування.